وزیر خارجه لبنان با نصرالله دیدار کرد

وزیر خارجه لبنان با نصرالله دیدار کرد
دوشنبه 14 خرداد 1397 - 01:09

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و جبران باسیل رئیس جریان آزاد ملی و وزیر خارجه لبنان در دیداری رودررو درباره مسائل داخلی و خارجی از جمله نتایج انتخابات پارلمانی اخیر گفتگو کردند.

العالم - لبنان

شبکه تلویزیونی otv (متعلق به جریان آزاد ملی) گزارش داد: این دیدار که اولین دیدار دو طرف پس از برگزاری انتخابات پارلمانی و قبل از تشکیل کابینه به شمار می آید شب جمعه برگزار شد و برای چند ساعت ادامه داشت.

دو طرف در این گفتگو درباره اوضاع سیاسی داخلی و خارجی، انتخابات اخیر و نتیجه به دست آمده در انتخابات تبادل نظر کردند. موضوع آوارگان سوری و مبارزه با فساد که از محورهای مورد تاکید حزب الله و جریان آزادی ملی به شمار می آید از دیگر محورهای مذاکرات دو طرف بوده است.

دبیر کل حزب الله و رئیس جریان آزاد ملی در این دیدار برای ایجاد دیدگاه مشترک در زمینه مبارزه با فساد و پس از آن تعیین سازوکاری جهت اجرای دیدگاه مشترک به توافق رسیدند. تشکیل کابینه، اهمیت سرعت عمل در تشکیل کابینه و ضرورت همخوانی ساختار دولت با معیارهای مورد توافق، معیارهای قانونی و اصول دموکراتیک همگام با نتیجه انتخابات اخیر از دیگر محورهای گفتگوی دو طرف بوده است.

از زمان امضای تفاهم نامه میان سید حسن نصرالله و میشل عون در فوریه سال 2006 هماهنگی میان جریان آزاد ملی لبنان و حزب الله به طور پیوسته ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها