هشدار انگلیس به اتباعش در ترکیه

هشدار انگلیس به اتباعش در ترکیه
سه شنبه 15 خرداد 1397 - 02:10

وزارت خارجه انگلیس عصر دوشنبه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ترکیه، به شهروندان این کشور هشدار داد که از نزدیک شدن به تجمع‌های اعتراضی و تظاهرات پرهیز کنند.

العالم-اروپا

در این بیانیه آمده است: انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و مجلس قرار است در تاریخ 24 ژوئن (3 تیرماه 1397) برگزار شود و این امر ممکن است منجر به برگزاری تجمع های اعتراضی و تظاهرات در سراسر کشور شود. در این رابطه از نزدیک شدن به محل تجمعات پرهیز کرده و دستورالعمل های مقامات داخلی را دنبال کنید.

این بیانیه همچنین می افزاید که تدابیر امنیتی بیشتری برای پروازهای ترکیه به سمت انگلیس در نظر گرفته شده و اتباع انگلیسی بایستی با مقامات امنیتی همکاری کنند. علاوه بر این از اتباع این کشور خواسته شده تا از نزدیک شدن به مرزهای جنوب غرب ترکیه و هم مرز با سوریه پرهیز کنند.

این بیانیه در حالی صادر می شود که رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به رغم وعده های قبلی خود مبنی بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام مجلس و ریاست جمهوری شده است.

بر اساس اصلاحیه تغییرات قانون اساسی ترکیه که در همه پرسی یکسال پیش به تایید مردم این کشور رسید، قرار بود که انتخابات بعدی ریاست جمهوری و مجلس در 3 نوامبر 2019 (12 آبان 1398) برگزار شود.

پیش از این رجب طیب اردوغان رییس جمهوری، بینالی یلدریم نخست وزیر، بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه، بارها برگزاری زودهنگام انتخابات در این کشور را رد کرده بودند.

انتخابات مجلس و ریاست جمهوری این کشور 17 ماه زودتر از موعد مقرر برگزار می شود.

سفر اتباع انگلیسی به ترکیه طی سال های اخیر، به ویژه پس از کودتای تیرماه سال 1395 به این طرف روند نزولی طی کرده است. بر اساس اعلام وزارت خارجه انگلیس 1.7 میلیون تبعه این کشور در سال 1395 به ترکیه سفر کردند؛ با این حال این وزارت خانه همچنان نسبت به حملات تروریستی از سوی داعش، گروه های کرد و دست چپی هشدار می دهد.

به طور کلی، تحولات سیاسی و بحران های منطقه خاورمیانه تاثیر منفی بر صنعت گردشگری کشورهای اروپایی گذاشته و کارشناسان این امر هر ساله در نمایشگاه بازار سفرهای جهانی که آبان ماه در انگلیس برگزار می شود این مساله را مورد توجه قرار می دهند.

سایمون پرس مدیر ارشد نمایشگاه بازار سفرهای جهانی انگلیس سال گذشته با اشاره به نگرانی گردشگران از تهدید گروه های تروریستی هشدار داد، به رغم اینکه حملات تروریستی کم شده اما هنوز عامل ترس و بلاتکلیفی نقش مهمی را در برنامه ریزی گردشگران ایفا می کند.

وی افزود: چالشی که اکنون شرکت های مسافرتی و کشورهای میزبان با آن مواجه هستند این است به مشتریان اطمینان دهند که آن ها آماده مواجهه با حملات تروریستی هستند و مساله امنیت گردشگران از اولویت های اصلی آن ها است.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها