علت بی‌توجهی برخی سران عرب به روز جهانی قدس

علت بی‌توجهی برخی سران عرب به روز جهانی قدس
شنبه 28 مرداد 1391 - 11:20

روزنام? القدس العربي، با انتقاد از از بي‌توجهي برخي سران رژيم‌هاي عربي به سرنوشت قدس شريف، نوشت: سران برخي از کشورهاي عربي فقط به علت اين که روز جهاني قدس ابتکار ايران است، از آن استقبال نمي‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه در شماره امروز (شنبه) به برگزاری تظاهرات به مناسبت روز جهانی قدس در بیشتر کشورهای جهان پرداخت و نوشت: صدها هزار نفر در پایتخت‌های کشورهای عربی و اسلامی برای یادآوری اشغالگری اسرائیل، در سرزمین‌های اسلامی و عربی تظاهرات کردند.

هزاران نفر از فلسطینی‌ها نیز در این روز برای برپایی نماز جمعه روانه مسجدالاقصی شدند تا با این اقدام خود، بار دیگر  بر ضرورت رویارویی با یهودی سازی و اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کنند.

این روزنامه نوشت: محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، در تظاهرات گسترده‌ای که در تهران برگزار شد با هشدار درباره خطرات اسرائیل گفت: «رژیم صهیونیستی غده سرطانی است و خطر بزرگی برای منطقه به شمار می‌رود و عادی سازی روابط با آن، نفاق سیاسی است».

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان نیز درباره هرگونه اقدام اسرائیل برای حمله به لبنان هشدار داد و گفت: در صورت چنین اقدامی زندگی هزاران نفر از اسرائیلی‌ها به جهنم تبدیل خواهد شد.

القدس العربی افزود: بیشتر سران عرب به روز جهانی قدس ، که آخرین جمعه از ماه رمضان است، بی‌توجه هستند. از این رو، در برخی از پایتخت‌های عربی مراسمی این روز برگزار نشد. علت بی‌توجهی آن‌ها این است که نخستین بار، ایران چنین ابتکاری را مطرح کرد.

این روزنامه با اظهار تأسف درباره بی‌توجهی بعضی از سران عرب به روز جهانی قدس تاکید کرد: مسئولیت آزادسازی قدس تنها بر دوش ایران قرار ندارد، بلکه همه کشورهای عربی و همه مسلمانان در این باره مسئول‌اند.

 نباید، به علت اختلاف مذهبی با ایران، نسبت به حمایت از قدس و یاری مقاومت در برابر اشغالگری و یهودی‌سازی بی تفاوت باشیم، زیرا اسرائیل، به علت اشغال اراضی عربی در فلسطین و نابود کردن ماهیت اسلامی و عربی آن، همچنان دشمن اصلی عرب‌ها و مسلمانان است.

روزنامه مزبور افزوده است: دردآور است که در برخی کشورهای عربی از میزان توجه به قدس کاسته شده است .

القدس العربی در ادامه با اشاره به اقدام گروه‌های تندرو در سوء قصد به جان سمیر قنطار، قدیمی‌ترین اسیر عربی، نوشت: دردناک‌تر این که گروهی از سلفی‌های تندرو در تونس به سمیر قنطار، قدیمی‌ترین اسیر عربی، که در مراسم اعلام همبستگی با قدس شرکت کرده بود، حمله کرده‌اند.

این روزنامه در ادامه تاکید کرده است: انقلاب‌های مردمی عربی باید آزادسازی قدس را در اولویت نخست خود قرار دهند، زیرا در سایۀ  اشغالگری اسرائیل، عرب‌ها و مسلمانان عزت و کرامتی نخواهند داشت.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها