بازماندگان رژیم قذافی عامل ناآرامی‌ها هستند

بازماندگان رژیم قذافی عامل ناآرامی‌ها هستند
يکشنبه 29 مرداد 1391 - 12:57

تحليل‌گر مسائل سياسي ليبي تكفيري‌ها و بازماندگان رژيم مخلوع معمر قذافي، ديكتاتور معدوم اين كشور را به دست داشتن در ناامني و انفجارهاي اخير در پايتخت ليبي متهم كرد.

اشرف القره بوللي روز يكشنبه به شبكه خبري العالم گفت: مردم ليبي در حالي ايام عيد فطر را برگزار مي‌كنند كه طرابلس، صحنه وقوع دو انفجار و كشته و زخمي شدن شماري از شهروندان ليبيايي بوده است.

تحليل‌گر مسائل سياسي ليبي اين انفجارها را دال بر كينه ورزي عليه ملتي دانست كه عليه رژيم معمر قذافي قيام كرد.

پس از سرنگونی رپیم قذافی و مرگ وی بسیاری از کارشناسان مسایل سیاسی و امنیتی تاکید کردند که هر چند قذافی مرده، اما میراث وی همچنان وجود دارد و بازماندگان رژیم او در دوره جدید به شدت اخلال خواهند کرد.

وي گفت: عاملان اين انفجارها با هدف تلخ كردن شادي و سرور مردم ليبي، ايام عيد را براي اجراي عمليات تروريستي در پايتخت انتخاب كردند.

اشرف القره بوللي با اشاره به دستگيري شبكه‌اي كه درصدد اجراي عمليات تروريستي در پايتخت بودند،گفت: انفجارهاي اخير در اطراف دانشكده افسري (واحد دختران) در خيابان "عمر مختار" و مقابل ساختمان وزارت كشور در طرابلس رخ داد و دو كشته به جاي گذاشت.

اين تحليل‌گر مسائل سياسي ليبي انفجارهاي اخير در كشور را دال بر نبود امنيت و بي‌تجربه بودن مسوولان امنيتي كشور دانست و گفت: تا كنون هيچ گروهي مسووليت انفجارهاي اخير را برعهده نگرفته است.

در هفته‌های اخیر دامنه ناامنی‌ها در سراسر لیبی به خصوص دو شهر بزرگ طرابلس و بنغازی بسیار گسترده شده است تا جایی که در شهری مانند بنغازی در برابر چشم نیروهای امنیتی دولت انتقالی لیبی اعضای هیئت هلال احمر ایران ربوده شده و هنوز آزاد نشده‌اند.

اشرف القره بوللي افزود ليبي امروز قرباني مداخله‌هاي خارجي و توطئه تكفيري‌ها و بازماندگان رژيم مخلوع قذافي است و اوضاع داخلي ليبي و تحولات روزهاي آينده ثابت خواهد كرد كه عاملان انفجارهاي طرابلس، بازماندگان رژيم مخلوع قذافي بوده‌اند كه خواهان اغتشاش در پايتخت هستند.

وي هشدار داد گروه تكفيريها  عمليات ربودن فعالان سياسي ، غير نظاميان ، امداد رسانان و اعضاي نهادهاي جامعه مدني را ، آغاز كرده اند و در برخي موارد نيز درصدد اعدام ربوده شدگان برآمده‌اند.

اشرف القرة بوللي در پایان تاكيد كرد مردم ليبي امروز از مسوولان كشور تحقق امنيت، حمايت از شهروندان و نهادهاي مدني را خواستار هستند.

پربیننده ترین خبرها