دیدار سران آمریکا و کره شمالی به همراه هیات دیپلماتیک آغاز شد

دیدار سران آمریکا و کره شمالی به همراه هیات دیپلماتیک آغاز شد
سه شنبه 22 خرداد 1397 - 08:09

پس از نشست دوجانبه سران آمریکا و کره شمالی، دیدار دو طرف به همراه هیات دیپلماتیک با خروج خبرنگاران آغاز شد.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پس از 41 دقیقه نشست دوجانبه پشت درهای بسته، برابر دوربین های خبرنگاران ظاهر شدند.

دو طرف پس از دست تکان دادن برای خبرنگاران وارد نشست به همراه هیات دیپلماتیک خود شدند.

ترامپ ابراز امیدواری کرد که طرفین با همکاری یکدیگر به مسائل مورد نظر خواهند پرداخت و «اون» در پاسخ با تاکید بر چالش های پیش رو تصریح کرد که به همکاری با رئیس جمهوری آمریکا ادامه خواهد داد.

ترامپ پیش از آغاز نشست دوجانبه خود با «اون» گفت: احساس خیلی خوب دارم. ما گفت و گویی عالی خواهیم داشت و بسیار موفق خواهیم بود. این برای من افتخار است و ما روابط فوق العاده ای خواهیم داشت، تردید ندارم.

همچنین «اون» درباره این دیدار گفت: رسیدن به این نقطه آسان نبود... موانعی پیش رو بود اما ما بر آن ها فائق شدیم تا اینجا باشیم.

در این نشست، «مایک پمپئو» وزیر خارجه، «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید، و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا ترامپ را همراهی می کنند.

پس از گفت و گوهای اولیه، مذاکرات هیات های دیپلماتیک دو طرف به ریاست سران دو کشور با خروج خبرنگاران آغاز شد.

ترامپ و اون اولین دیدار سران آمریکا و کره شمالی را در تاریخ پس از ماه ها جنگ لفظی و تبادل الفاظ و لقب های توهین آمیز برگزار می کنند.

آمریکا و کره شمالی در 65 سال گذشته و پس از جنگ کره 53-1950 تاکنون دشمنان سرسخت یکدیگر محسوب می شدند.

بیش از دو هزار و 500 خبرنگار و نمایندگان رسانه های خارجی از کشورهای مختلف این رخداد را پوشش خبری می دهند.

هردو مذاکره کننده دارای شخصیتی غیرقابل پیش بینی هستند و به همین دلیل هیچ کس واقعا نمی داند که بعد از این نشست، چه اتفاقی روی خواهد داد. هر احتمالی وجود دارد، ممکن است بیانیه ای در مورد پایان رسمی جنگ کره صادر شود و یا با خروج غیرمنتظره یکی از طرفین از جلسه، مذاکرات به شکست انجامد.

سنگاپور کمتر از یک ماه پیش برای این مذاکرات انتخاب شد و در مدت یک هفته رسانه ها اخبار مستمری را در مورد این نشست به سراسر جهان مخابره کردند.

به نظر می رسد جزئیات محتوای این دیدار در هاله ای از رمز و راز باقی بماند و یا اینکه حداقل بعدها منتشر شود و در شرایط کنونی صرفا سرفصل هایی از موضوعات کلی به جهان ارسال شود.

پربیننده ترین خبرها