ادامه بحران امنيتي در عدن،

جنگ داخلي يمن را تهديد مي كند

جنگ داخلي يمن را تهديد مي كند
جمعه 3 شهريور 1391 - 16:47

يمن (العالم)- شهر عدن واقع درجنوب يمن همچنان شاهد بحران امنيتي ناشي از گسترش سلاح و افزايش حضور افراد مسلح در خيابانهاست و شهروندان نيز نگران آغاز درگيري ها و جنگ داخلي هستند.

يكي از ساكنان شهر عدن روز جمعه در گفت وگوبا شبكه خبري العالم اظهارداشت:شهر عدن از قديم به خالي بودن از انواع سلاح معروف بوده اما اخيرا همه مردم با گسترش افراد مسلح درهمه شهركها و مناطق مختلف شهرغافلگير شده اند.

"عاد نعمان" فعال حقوقي يمن نيز به خبرنگار العالم گفت: دستهاي پنهان به دنبال تسويه حساب ، درگيري و معاملات پاياپاي سياسي در شهر عدن، از طريق گسترش قاچاق سلاح و توزيع آن ميان جوانان حاضر درخيابانها است.
 
"حسام الجعدني"رئيس ابتكار"عدن بدون سلاح " در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت:گروهي از جوانان تصميم گرفته اند ابتكاري را با عنوان ايجاد افزايش آگاهي جوانان نسبت به طرد پديده حمل سلاح آغاز كنند و بدين ترتيب مقامات را براي مبارزه با افرادي كه سلاح حمل مي كنند،تحت فشارقراردهند.

به نظرمي رسد مشكل حمل سلاح ،خواب همه را برآشفته و عدن از شهري ايمن به شهري با وقوع حوادث مختلف و شنيدن صداي گلوله درشبانه روزتبديل شده اين در حالي است كه نيروهاي وابسته به علي عبدالله صالح رئيس جمهوري مخلوع يمن، به توزيع سلاح درعدن و ايجاد آشوب متهم شده اند.

با وجود درخواست هاي پي درپي براي مبارزه با اين پديده و تعقيب همه كساني كه سلاح حمل مي كنند،هيچ يك ازمقامات محلي به دليل ناتواني ناشي از بحران شديد امنيتي عدن پاسخي بدان نداده اند وطرفداران رژيم مخلوع همچنان درصدد ايجاد آشوب درمناطق مختلف شهرهستند.

7/24- 16:10- tok


دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها