حمايت عربستان وقطر از افراطگرايي درليبي

حمايت عربستان وقطر از افراطگرايي درليبي
شنبه 4 شهريور 1391 - 08:50

قاهره (العالم) ـ كارشناس ليبيايي، كشورهاي عربستان و قطر و همچنين عناصر بازمانده رژيم سابق را به حمايت از گروه هاي مسلح تروريستي براي كشاندن ليبي به افراط گرايي ديني متهم كرد.

عبدالقادر بن سعود روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: عناصر بازمانده رژيم مخلوع معمر قذافي، عربستان و قطر در حال حمايت از گروه هاي مسلح و تروريسم در ليبي با هدف كشاندن كشور به گرداب خشونتها و افراط گرايي ديني و وابستگي تصميمات سياسي ليبي به امريكا و اسراييل هستند.

اين تحليلگر سياسي ليبي خواستار تاسيس سازماني ويژه براي تعقيب عناصر بازمانده رژيم قذافي شد و گفت: تعداد شبكه هاي وابسته به رژيم سابق و كشورهاي خارجي در ليبي در مقايسه با ملت انقلابي زياد نيست ولي آنها از برنامه ريزي دقيق برخوردارند.

بن سعود تصريح كرد: ليبي هم اكنون طعمه اي آسان براي كساني است كه در داخل و خارج در كمين آن نشسته اند.

تحليلگر سياسي ليبي گفت: آنهايي كه در داخل با ملت و حكومت ليبي دشمني مي كنند در واقع شبكه هاي وابسته به رژيم قذافي هستند كه توسط كساني كه ميلياردها از اموال ليبي را به خارج قاچاق كردند، حمايت مي شوند.

بن سعود از مقامات فعلي ليبي به دليل عدم تعقيب غارتگران اموال كشور و كساني كه مي خواهند كشور را در گرداب خشونت نگه دارند، انتقاد كرد.

وي افزود: برخي قدرت هاي خارجي از اين شبكه هاي افراطي در ليبي حمايت مي كنند تا بر اوضاع ليبي مسلط شوند، بعضي كشورهاي عربي نيز با طرحها و برنامه هاي غربي مي خواهند ليبي را درگير افراط گرايي مذهبي كنند.

بن سعود تاكيد كرد كه اين طرفها خواهان شكوفايي ليبي نيستند زيرا ليبي از لحاظ اقتصادي و تجاري از اين كشورها پيشي خواهد گرفت.

وي گفت: قطر، عربستان و ديگر كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس از گروه هاي تندرو در ليبي حمايت مي كنند تا از اين طريق مانع سرايت انقلاب به كشورهاي خود شوند.

بن سعود بر مخالفت ليبي با وابستگي به قطر و تسلط آن كشور بر تصميمات ليبي و كشاندن طرابلس به سمت اسراييل و يا امريكا تاكيد و خاطرنشان كرد: هر گونه ارتباط با اسراييل خط قرمز است و ملت ليبي اجازه برقراري ارتباط با اين رژيم نامشروع را نمي دهد.

18:44

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها