رژیم صهیونیستی مدعی بازداشت 20 عضو حماس در کرانه باختری شد

رژیم صهیونیستی مدعی بازداشت 20 عضو حماس در کرانه باختری شد
دوشنبه 28 خرداد 1397 - 12:56

رژیم صهیونیستی مدعی شد، بیست عضو جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را در کرانه باختری به ادعای اینکه در تدارک حمله به اهدافی اسرائیلی بودند، بازداشت کرده است.

العالم _ فلسطین اشغالی

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای یک گروه بیست نفره فلسطینی را در چند مرحله و در نهایت تا اواخر آوریل گذشته بازداشت کرده است.

این بیانیه مدعی شده که «این افراد که در استان نابلس واقع در شمال کرانه باختری بازداشت شدند، برای انجام حملات‌های انتحاری در تل آویو، قدس و شهرک ایتمار در شمال کرانه باختری و همچنین عملیات‌های تیراندازی و انفجار بمب های دستی برنامه ریزی کرده بودند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه آمده است: اکثر بازداشتی‌ها از اعضای حماس هستند و برخی از آنها فعالیت‌های پیشینی در زمینه ساخت مواد منفجره و بمب‌های دستی داشتند.

این بیانیه افزود: از معروف‌ترین افراد این گروه بازداشتی دو نفر با نام های معتصم سالم، ۳۵ ساله و فارس الزبیدی، ۳۳ ساله و از اهالی نابلس هستند.

کانال هفت رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک مقام ارشد شاباک گفت که افشای این موضوع بار دیگر تمایل و تلاش حماس برای تشکیل هسته‌های وابسته به خود در کرانه باختری به منظور انجام عملیات‌های خطرناک علیه اسرائیل را نشان می دهد.

این برای نخستین بار است که خبر از بازداشت گروهی وابسته به حماس در اراضی اشغالی فلسطین اعلام می شود. حماس هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها