اعترافات یکی از سرکردگان مزدور سعودی پس از جدایی از ائتلاف متجاوز

دوشنبه 4 تير 1397 - 20:58

یکی ازسرکردگان مزدور عربستان سعودی پس از جدایی از ائتلاف متجاوز ، تسلیم نیروهای یمنی شد و اعترافات مهمی مطرح کرد.

العالم . باخبرنگاران

احمد محمد عبده زید یک از سرکردگان اردوگاههای مزدوران سعودی و از مردم عزله جهران در استان ذمار پس از جدایی از نیروهای ائتلاف متجاوز و خارج شدن از اردوگاه های متجاوزان در جبهه ساحل غربی،  خود را تسلیم دستگاه های امنیتی یمن کرد. این شخص اخیرا از بارزترین سرکردگان نظامی در اردوگاههای مزدوران به شمار می آید.

احمد زید تصویر روشنی از واقعیتهای میدان نبرد در ساحل غربی طی روزهای اخیر ارائه داده است، وی در صحنه هایی که رسانه های امنیتی منتشر کردند، اظهار داشت که برخی گردانهای نظامی ائتلاف متجاوز در نبردهای ساحل غربی منهدم شدند و فقط چند تن از آنها باقی ماند. و آنچه که رسانه های دشمن درباره دستاوردهای خود منتشر می کنند، توهم و دروغی بیش نیست پس از آنکه توان و قدرت خود را برای کسب هرگونه پیشرفت از دست داد.

احمد زید خاطرنشان کرد که گردان المطرعی که در کنار ائتلاف متجاوز در ساحل غربی مشغول جنگ  بود، فقط 50 نفر از آنها باقی ماند.  این در حالی است که این گردان از تجهیزات بالایی برخوردار بود. گردان دیگری نیز به سرکردگی سمیر المسقری متشکل از 500 نفر اینک فقط 250 نفر از آنها باقی مانده است. دیگر عناصر یا پا به فرار گذاشتند و یا کشته شدند. 

وی افزود: این نیروها قبل از اعزام به المخا، در اریتره آموزش دیده بودند.

احمد زید درباره اقدامات غیرانسانی و غیراخلاقی شبه نظامیانی که متشکل از سودانی ها و مزدوران و شبه نظامیان خائن هستند، سخن گفت و تمام آنچه را که با چشمان خود دید اعم از غارت و قتل و شکنجه و وحشیگری و کباب کردن اجساد بر روی آتش را محکوم کرد و گفت که اینها جنایتهایی وحشتناک است که هیچ مسلمانی نمی تواند در مقابل آنها سکوت کند و از تمام فریب خوردگان در صفوف دشمن خواست تا به آغوش میهن بازگردند و خود را از آوارگی و سردرگمی در اردوگاه های متجاوزان رها کنند و تاکید کرد که پس از آنکه داوطلبانه خود را تسلیم نیروهای امنیتی کرد، چیزی به جز خوبی و احترام و استقبال از این نیروها ندید.

دستگاه های امنیتی یمن نیز تاکید کردند که هرکدام از فریب خوردگان که خود را تسلیم نیروهای امنیتی کنند از استقبال این نیروها برخوردار خواهند شد و به آنها کمک می شود تانزد خانواده خود  بازگردند و در عین حال هشدار دادند کسی که بر همکاری و همدستی با ائتلاف اصرار ورزد، طبق قانون مجازات خواهد شد.  

210
 

پربیننده ترین خبرها