نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد:

کشتار کودکان فلسطینی و یمنی را متوقف کنید

کشتار کودکان فلسطینی و یمنی را متوقف کنید
سه شنبه 19 تير 1397 - 08:40

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل از دبیرکل این سازمان خواست تا رژیم های صهیونیستی وعربستان سعودی را در صدر فهرست رژیم های کودک کش جهان قرار دهد و گفت : کشتار کودکان فلسطینی و یمنی را متوقف کنید.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

غلامعلی خوشرو عصر دوشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل که با موضوع «حمایت امروز از کودکان، پیشگیری از درگیری های فردا» برگزار شد، افزود: در حالی که رژیم صهیونیستی همچنان به کشتار کودکان فلسطینی ادامه می‌دهد، متاسفانه گزارش دبیرکل هنوز این رژیم را در فهرست ناقضان اصلی حقوق کودکان در مخاصمات مسلحانه قرار نداده است.
وی با اشاره به جنایت جنگی ماه‌های اخیر این رژیم علیه کودکان فلسطینی شرکت کننده در تظاهرات مسالمت‌آمیز در غزه ادامه داد: رژیم صهیونیستی نخستین رژیم کودک‌کش‌ دنیا است و باید سال آینده دبیرکل آن را در صدر فهرست گزارش خود قرار دهد.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد همچنین به کشتار کودکان یمنی توسط سعودی ها و اماراتی ها پرداخت و اضافه کرد: وخامت وضعیت کودکان یمنی فقط با وضعیت کودکان فلسطینی قابل مقایسه است. اگرچه به دلایل مشخصی اسم این کشورها نیز از فهرست اصلی ناقضان حقوق کودکان در درگیرها حذف شده است، لیکن این امر واقعیت را تغییر نمی‌دهد. 
خوشرو با اشاره به گزارش دبیرکل سازمان ملل مبنی بر افزایش کشتار کودکان در مخاصمات مسلحانه، بر ضرورت توقف این روند تاکید کرد و گفت: این سازمان باید به وظایف خود در متوقف کردن کشتار کودکان در فلسطین، یمن و سایر نقاط جهان عمل کند.
وی تاکید کرد: اگر این روند متوقف نشود، ما در آینده شاهد دور باطلی از افزایش درگیری‌های مسلحانه و نیز کشتار بیشتر کودکان خواهیم بود. باید تلاش‌ها برای پیشگیری از ایجاد درگیری‌ها و نیز متوقف کردن کشتار کودکان در مخاصمات مسلحانه کنونی افزایش یابد.
شورای امنیت سازمان ملل در نشست امروز خود، قطعنامه‌ای درباره جلوگیری از نقض حقوق کودکان در درگیری‌های مسلحانه تصویب کرد.

پربیننده ترین خبرها