عضو ارشد گروه اخوان المسلمین مصر:

آمریکا، مسئول توهین به اسلام است

آمریکا، مسئول توهین به اسلام است
چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 14:16

يکي از رهبران حزب آزادي و عدالت مصر خواستار جرم دانستن توهين به مقدسات اسلامي در آمريکا و غرب شد و گفت: آمريكا مسئول توهين به مقدسات اسلام و خشونت هاي پديد آمده آن است.

"جمال تاج الدین" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، با محكوم كردن فيلم توهين آميز به ساحت مقدس پيامبر اکرم اسلام (ص)، افزود: آمريكا كه سخن گفتن از هلوكاست را جرم دانسته و منتقدانش را مجازات مي كند، بايد توهين به عقايد اسلامي به ويژه حضرت رسول (ص) نيز اينگونه برخورد نمايد.

عضو ارشد گروه اخوان المسلمین مصر، گفت: اگر در غرب قوانینی علیه بي حرمتي به دين اسلام، عقايد و مقدسات اسلامي صادر نشود، غربی ها خود مسئول پيامدهاي اين گونه بي حرمتي ها خواهند بود.

وي درباره تظاهرات اعتراض آميز هزاران مصري در برابر سفارت آمريكا در قاهره در اعتراض به پخش این فیلم توهین آمیز و درخواست قطع روابط با واشنگتن، گفت:خشم مردم تا عذرخواهي رسمي دولت آمريكا و ممنوعيت نمايش فيلم فروكش نخواهد کرد و احتمال دارد که رويدادهاي مشابهي نیز در دیگر کشورها روی دهد.

تاج الدين آمریکا را مسئول خشونت های روی داده در اعتراض به این حرمت شکنی دانست و با انتقاد از موضع دولت مصر به این رویداد، گفت: دولت مصر و دانشگاه الازهر باید موضعی رسمی و مشخص علیه این اقدام بگیرند، زیرا در غیر این صورت، تجمعات مردمي در محكوميت نمايش فيلم توهين آميز به ساحت مقدس پيامبر (ص) برپا مي شود.

وي خاطر نشان کرد:همواره عده اي با هدف به راه اندازی تفرقه و فتنه در مصر تلاش مي كنند، اين فيلم نيز تلاشي از سوي قبطي هاي مهاجر و مقيم در خارج مصر برای حمله مسلمانان به قبطي ها در داخل است.

تاج الدين،هدف اين فيلم را فتنه انگیزی طايفه اي، تنش سیاسی، تحت الشعاع قراردادن مرحله انتقالي و ايجاد بي ثباتي در مصر دانست.

12-11:38

 


 



پربیننده ترین خبرها