ترامپ لیره ترکیه را هدف گرفته است

ترامپ لیره ترکیه را هدف گرفته است
دوشنبه 22 مرداد 1397 - 05:12

وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا «لیر» ترک را هدف قرار داده و آنکارا یک طرح اقدام را به منظور افزایش ارزش واحد پولی خود در مقابل دلار آماده کرده است.

العالم - ترکیه

به گزارش روزنامه دیلی صباح، برات آلبایراک اظهار داشت: اگر شرایط ایجاب کند قوانین مالی لازم را به اجرا درمی آوریم. این اقدامات حمله ای آشکار به اقتصاد ترکیه است.
لیر ترکیه از اوایل سال جاری میلادی تاکنون چهل درصد از ارزش خود را از دست داده است. مقام های ترکیه نیروهای خارجی را عامل این بحران می دانند و از مردم خواسته اند تا طلا و دلارهای خود را به لیر تبدیل کنند.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز گفته که آنکارا تسلیم فشارها و تحریم آمریکا نمی شود.
اردوغان روز یکشنبه طی یک سخنرانی در کنگره استانی حزب عدالت و توسعه در شهر ترابوزان ترکیه با بیان این که «بار دیگر با یک بازی سیاسی و موذیانه مواجه هستیم» خطاب به آمریکا بیان کرد: بازی شما را دیدیم و حریف می طلبیم.
وی تاکید کرد: آنچه را که نتوانستند با کودتا و اقدامات تحریک آمیز عملی کنند، می خواهند با پول انجام دهند و اسم این اقدام به صراحت جنگ اقتصادی است.
وی اضافه کرد: از نقشه آنها در ایجاد بحران ارزی آگاه هستیم و آن را به چالش می کشیم.
وی با مخاطب قراردادن دولت آمریکا افزود: شما با دلار ، ترکیه را هدف قرار می دهید، ما نیز از راه های دیگر دنبال چاره کار خواهیم بود.
رییس جمهوری ترکیه همچنین گفت: پاسخ کسی را که به تمام کشورهای جهان از جمله ترکیه اعلام جنگ تجاری کرده است، با رفتن به سوی بازار‌ها، همکاری ها و اتحاد‌های جدید خواهیم داد.
روابط آمریکا و ترکیه بر سر مسائل مختلفی دچار تنش شده است. ترکیه یک کشیش آمریکا به نام «اندرو کرگ برانسون» را به اتهام جاسوسی بازداشت کرده و درعین حال واشنگتن را به حمایت از پ.ک.ک و سایر گروه ها و افراد مخالف ترکیه متهم کرده است.
ازسوی دیگر، آمریکا وزرای کشور و دادگستری ترکیه را در ارتباط با پرونده کشیش برانسون تحریم کرده و تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد از ترکیه را دو برابر کرده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها