وزیر آشتی ملی سوریه در دیدار با سفیر ایران؛

درهای مذاکره در استان ادلب باز است

درهای مذاکره در استان ادلب باز است
پنج‌شنبه 25 مرداد 1397 - 19:09

وزیر آشتی ملی سوریه گفت: درهای مذاکره و آشتی ملی در استان ادلب باز است و ساکنان باید به اخراج تروریست ها از این استان و کشور کمک کنند.

العالم - سوریه

علی حیدر در دیدار با سفیر ایران در دمشق اظهار داشت: اوضاع ادلب با دیگر مناطق سوریه متفاوت است زیرا گروه های تروریستی با اندیشه های تکفیری در این استان حضور دارند.

وی گفت: برخی گروه های تروریستی در استان ادلب تفکر انحرافی دارند و نمی توان به آسانی با آنها گفت و گو کرد.

وزیر آشتی ملی سوریه با بیان اینکه باب گفت و گوها همچنان باز است، از همه گروه های مسلح در شمال سوریه خواست به آغوش وطن بازگردند و علیه گروه های تروریستی قیام کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز در این دیدار گفت: مذاکرات درباره مناطق کاهش تنش میان کشورهای ضامن یعنی روسیه، ایران و ترکیه ادامه دارد.

جواد ترکابادی افزود: این گفت و گوها نتایج مثبت و خوبی داشته و این کشورها به ارتباط و هماهنگی مستمر خود ادامه می دهند.

برخی رسانه های سوری در چند روز گذشته از توافق روسیه و ترکیه برای حل و فصل موضوع حضور گروه های مسلح در مناطق شرقی سوریه و تلاش برای تسلط ارتش بر این مناطق خبر داده بودند. 

استان و شهر ادلب در شمال غرب سوریه هم مرز با ترکیه بعد از خروج ساکنان شهرک های فوعه و کفریا اکنون به صورت کامل در اشغال تروریست ها درآمده است. 

سوریه از اسفند ماه 1389 درگیر بحران ناشی از حمایت برخی کشورهای خارجی از تروریست هایی از 120کشور جهان در قالب 100 گروه است که در اثنای این بحران آمار تروریست ها تا 360 هزار نفر نیز اعلام شد و در جریان اقدامات ارتش سوریه و مقابله با آنها شماری کشته، زخمی و یا به کشورهای خود فرار کرده اند. 

ارتش سوریه به دنبال پایان عملیات در جنوب این کشور و آزادی مناطق مختلف اکنون عازم شمال سوریه شده است تا مناطق اشغالی این بخش از خاک سوریه را نیز آزاد کند. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها