در تظاهراتی در پاریس

راهپیمایان فرانسوی: جنگ در سوریه را متوقف کنید

راهپیمایان فرانسوی: جنگ در سوریه را متوقف کنید
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 12:51

پاريس، العالم ـ سوري هاي مقيم فرانسه، در اعتراض به جنگي كه كشورهاي غربي و عربي عليه اين کشور به راه انداخته اند، تظاهرات كردند. اين تظاهرات براي نخستين بار با همبستگي قابل توجه مردم فرانسه روبرو شد كه بيانگر آگاهي فرانسوي ها از واقعيت حوادث سوريه و پيامدهاي خطرناك سياست كشورشان در قبال سوريه است.

به گزارش خبرنگار العالم از پاریس، تظاهركنندگان که در ميدان سان ميشيل در پايتخت فرانسه تجمع كرده بودند، با محكوم كردن كشتار مردم سوريه توسط گروههاي مسلح، تاكيد كردند كه بهاي سنگين اين حملات را ملت سوريه مي پردازد.
يكي از تظاهركنندگان به خبرنگار العالم گفت: آيا اين هجمۀ شيطاني عليه سوريه براي تحقق دموكراسي است؟ مسلما خير. همه مي دانند كه اين جنگ، جنگي استعماري براي تجزیۀ سوريه است.
همچنین "الن بيناژام" مدير شبكه اطلاع رساني "دفاع از آزادي بيان"، در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم در پاریس اظهار داشت: حكومت فرانسه در قبال حمايت از تروريستها در سوريه مسئول است.
وي افزود: كشورهاي عربي مانند قطر و عربستان براي ايجاد ناامني و بي ثباتي در سوريه از اين تروريستها حمايت مالي كردند و آنها را بكار گرفتند.
تظاهركنندگان در شعارهاي خود بر مخالفت با جنگ تاكيد كردند و خواستار توقف حمايتهاي مالي و لوجستيكي و نظامي از گروههاي تروريستي در سوريه شدند.
خانم ريما شامي كارشناس جامعه شناسي نیز در این باره به خبرنگار العالم گفت: اين افراد مسلح هستند كه از غيرنظاميان به عنوان سپر انساني استفاده مي كنند و آنها را به قتل مي رسانند و سپس نظام و ارتش سوريه را به قتل مردم بي پناه سوريه متهم مي كنند.
وي افزود: به گمان من اين توطئه ها عليه سوريه به زودي به پايان خواهد رسيد، زيرا ملت سوريه ملتي هوشيار و اگاه است و سرنوشت و نوع حكومت خود را تعيين مي كند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها