استقرار تانک های ارتش ترکیه در مناطق مُشرف به ادلب سوریه

استقرار تانک های ارتش ترکیه در مناطق مُشرف به ادلب سوریه
شنبه 27 مرداد 1397 - 18:50

ارتش ترکیه یک کاروان نظامی از جمله تانک‌های پیشرفته خود را در استان «هاتای» مشرف به مرز ادلب سوریه مستقر کرده است.

العالم _ ترکیه

ارتش ترکیه روز جمعه (دیروز) چندین کاروان نظامی حامل تانک و خودروهای زرهی خود را در استان «هاتای» مشرف به مرز استان ادلب سوریه مستقر کرد.

به نوشته پایگاه خبری «عنب‌بلدی» وابسته به معارضان سوریه، یک فرمانده گروهک «ارتش آزاد» مدعی شد که این محموله‌های نظامی به زودی وارد منطقه «العیس» در استان‌ حلب و «مورک» در شمال استان «حماه» خواهد شد.

روزنامه دیلی صباح ترکیه نیز نوشته است که تانک‌های پیشرفته «M60T» که پس از عملیات موسوم به «سپر جزیره» بهینه‌سازی شده‌اند اصلی‌ترین محموله این کاروان نظامی است.

سایت «آهابر» ترکیه در این خصوص نوشته است که تانک‌ها و لجستیک نظامی ارتش ترکیه هم اکنون در استان «هاتای» مستقر شده‌اند. یک منبع نظامی به این پایگاه خبری گفته است که استقرار این تجهیزات، با هدف دفاعی است و نه تهاجمی.

گفتنی است، این اقدام ارتش ترکیه با نشست «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و «خلوصی آکار» همتای ترکیه‌اش برای بحث در خصوص پرونده سوریه به خصوص ادلب همزمان شده است.

از ابتدای سال جاری میلادی، ارتش ترکیه به موجب توافق «کاهش تنش» 12 مرکز نظامی جهت نظارت بر توافق در استان ادلب دایر کرده است.

پیش از این در تاریخ 20 مرداد، منابع میدانی سوریه از حرکت بزرگترین کاروان تجهیزات نظامی ارتش سوریه به حومه شمالی حماه به عنوان بخشی از آمادگی نظامی ارتش سوریه برای آزادسازی استان إدلب، آخرین استان اشغالی این کشور از تروریسم خبر داده بودند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها