جیش الاسلام از تجهیز 5 پایگاه نظامی در شمال سوریه خبر داد

جیش الاسلام از تجهیز 5 پایگاه نظامی در شمال سوریه خبر داد
يکشنبه 28 مرداد 1397 - 12:46

گروه تروریستی جیش الاسلام که از غوطه شرقی به شمال سوریه کوچ داده شده‌اند، در ویدیویی از راه اندازی و تجهیز پنج پایگاه برای نیروهایش در ریف حلب خبر داد.

العالم - سوریه

گروه تروریستی جیش الاسلام روز شنبه اعلام کرد، پنج پایگاه نظامی در ریف‌های شمال و شرق حلب را مجهز و آماده کرده است.

این گروه در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده،  خروج از غوطه شرقی را با آنچه جنایات روسیه در آنجا خواند، مرتبط دانست و گفت: آخرین نوبت از نیروهای این گروه پس از سوزاندن سلاح هایی که قادر به خارج کردن آن با خودشان نبودند به شمال سوریه عزیمت کردند.

به گزارش خبرگزاری «قاسیون»، جیش الاسلام اظهار داشت: به محض رسیدن آخرین گروه از نیروهایمان به شمال، فرماندهان نظامی شروع به جستجوی مکان‌هایی برای اقامت و تاسیس پادگان کردند که پنج پایگاه انتخاب شده و با امکانات ناچیز شروع به ساختن و تجهیز آن کردیم.

این گروه افزود: اولین پایگاه، مقر فرماندهی ستاد ارتش بوده که با سرعت مطلوبی آغاز به کار کرده و در آن نیروهایمان شروع به ساماندهی صفوف خود کردند اما پایگاه دوم در شهر عفرین و پایگاه نیروهای جنوب دمشق بود و پایگاه سوم و چهارم و پنجم هم که به متعلق به ارتش بوده در نزدیکی شهر الباب واقع هستند و شامل محوطه تمرین نظامی، و غیره می‌شوند که ظرفیت شمار بیشتری نیرو را دارند.

وی افزود:  موقعیت این پایگاه‌ها متناسب با واقعیت نظامی در منطقه انتخاب شده و نیروهای قلمون شرقی و الضمیر هم در برخی روستاهای شهر عفرین به طور موقت موضع گرفته اند تا با تجهیز و آماده سازی پادگان‌هایشان راه خود را ادامه دهند.

تروریست های « جیش الاسلام » در فروردین ماه گذشته طی توافق با دولت سوریه از شهر دوما در غوطه شرقی خارج و همراه با سلاح‌های سبکشان به شهر جرابلس در مرز با ترکیه در حومه شمال شرقی حلب منتقل شدند.

پربیننده ترین خبرها