واشنگتن از مرگ یک عضو ائتلافش بر اثر سقوط بالگرد در عراق خبر داد

واشنگتن از مرگ یک عضو ائتلافش بر اثر سقوط بالگرد در عراق خبر داد
دوشنبه 29 مرداد 1397 - 15:11

به دنبال انتشار خبر «نیوزویک» مبنی بر جراحت چند نظامی آمریکایی بر اثر سقوط بالگرد در عراق، سخنگوی ائتلاف واشنگتن ضمن تایید خبر سقوط این بالگرد از مرگ یک نفر از اعضای ائتلاف به رهبری واشنگتن خبر داد.

العالم - عراق

یک رسانه آمریکایی از سقوط بالگرد «ام‌اچ-۶۰ بلک هاوک» ارتش آمریکا در عراق و زخمی شدن چندین نظامی آمریکایی خبر داد و سپس سخنگوی ائتلاف آمریکا خبر سقوط بالگرد را تایید کرد.

امروز دوشنبه پایگاه «نیوزویک» ابتدا در خبری فوری گزارش داد که بر اثر سقوط بالگرد «ام‌اچ-۶۰ بلک هاوک» ارتش آمریکا در عراق، چند عضو پرسنل ارتش آمریکا زخمی شدند.

این رسانه آمریکایی بدون اشاره به محل سقوط این بالگرد به نقل از منابع مطلع در ارتش آمریکا خبر داد که این بالگرد بعد از یک ماموریت نظامی در حال بازگشت به پایگاه دچار سانحه شد.

یکی از منابع ارتش آمریکا به نیوزویک گفته که احتمالا دلیل بروز سانحه، مشکل فنی بوده است.

«شان رایان» سخنگوی ائتلاف به رهبری آمریکا برای آنچه که «مقابله با داعش» خوانده، خبر سقوط بالگرد نظامی واشنگتن را تایید کرد.

ائتلاف آمریکایی بیانیه‌ای درباره سقوط بالگرد منتشر کرده و در آن اعلام کرده که یک «عضو ائتلاف کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند».

در این بیانیه همچنین خبر داده شده که ائتلاف به رهبری آمریکا همه پرسنل و اعضای بالگرد سانحه دیده را از مکان سانحه منتقل کرد
ائتلاف آمریکایی همچنین تصریح کرد: «هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه دلیل سقوط (بالگرد) آتش دشمن بوده باشد، وجود ندارد و تحقیق درباره این حادثه در جریان است».

در بخش پایانی بیانیه آمده است: « انتشار نام و جزئیات بیشتر درباره این نظامی کشته شده بر اثر این حادثه توسط مقام‌های مربوطه منتشر خواهد شد».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها