5 نظامی سعودی در عملیات یمنی ها کشته شدند

5 نظامی سعودی در عملیات یمنی ها کشته شدند
چهارشنبه 31 مرداد 1397 - 07:40

ارتش و کمیته های مردمی یمن بامداد چهارشنبه از کشته شدن دستکم پنج نظامی سعودی در عملیات کمین این نیروها در مناطق مرزی یمن و عربستان خبر دادند.

العالم ـ یمن

به گزارش المسیره، ارتش و کمیته های مردمی یمن اضافه کرد: نیروهای یمنی طی ساعات گذشته 81 عملیات در محورهای مختلف انجام دادند.
براساس گزارش منابع نظامی، طی 48 ساعت گذشته نیز دستکم 76 تن از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در محورهای عملیاتی نهم، مارب، تعز و جوف کشته شدند.
به گزارش ایرنا، یگان نیروهای تک تیرانداز ارتش یمن شنبه نیز از کشته شدن 50 تن از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی طی سه روز خبر داده بود.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 
تجاوز نظامی عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار و 700 یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.
حمله نظامی ائتلاف خودخوانده به یمن موجب شد تا ارتش و کمیته های مردمی این کشور به فناوری های پیشرفته ساخت سلاح های مختلف از جمله موشک های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین دست یابند.

پربیننده ترین خبرها