سناتور آمریکایی: باید با اسد همان کاری را می‌کردیم که با قذافی کردیم

سناتور آمریکایی: باید با اسد همان کاری را می‌کردیم که با قذافی کردیم
چهارشنبه 14 شهريور 1397 - 06:23

یک سناتور ارشد جمهوری‌خواه می‌گوید وزیر دفاع آمریکا با رد درخواست ترامپ برای ترور رئیس‌جمهور سوریه مرتکب اشتباه شده و او باید همان کاری را با اسد می‌کرد که با قذافی انجام شد.

العالم-آمریکا

«لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوری‌خواه که به اتخاذ مواضع جنگ‌طلبانه شهره است، روز سه‌شنبه گفت آمریکا باید «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را می‌کشت.

به نوشته «استیون دنیس» خبرنگار پایگاه «بلومبرگ»، گراهام که در واکنش به ادعاهای مطرح شده در یک کتاب افشاگرانه جدید درباره دولت کنونی آمریکا صحبت می‌کرد، گفت «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا با ممانعت از کشتن اسد «مرتکب اشتباه شده است

«باب وودوارد» روزنامه‌نگار تحقیقی شناخته‌شده آمریکایی در کتابی که هفته آینده منتشر می‌شود و نسخه غیررسمی آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، جزئیاتی درباره اوضاع نابسامان کاخ سفید و اختلافات درونی در دولت ترامپ را افشا کرده است. یکی از ادعاهای مطرح شده در این کتاب این است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از متیس خواسته رئیس‌جمهور سوریه را هدف قرار دهد، اما وزیر دفاع آمریکا این درخواست را رد کرده است. هم ترامپ و هم متیس این ادعا را رد کرده‌اند.

به نوشته خبرنگار بلومبرگ، گراهام در واکنش به این گزارش، گفت اگر ادعای وودوارد صحت داشته باشد، در آن صورت متیس اشتباه کرده، چراکه حق با ترامپ است و آمریکا باید همان کاری را با اسد می‌کرد که با «معمر قذافی» رئیس سابق لیبی کرد. قذافی در سال ۲۰۱۱ در جریان مداخله نظامی یک ائتلاف نظامی غربی از قدرت ساقط شده و سپس توسط مخالفانش کشته شد.

فارس

 

پربیننده ترین خبرها