توسل آمریکا به سناریوی نخ نما شده سلاح شیمیایی علیه سوریه/ واشنگتن بار دیگر دمشق را به حمله نظامی تهدید کرد

توسل آمریکا به سناریوی نخ نما شده سلاح شیمیایی علیه سوریه/ واشنگتن بار دیگر دمشق را به حمله نظامی تهدید کرد
جمعه 16 شهريور 1397 - 08:50

در آستانه برگزاری نشست تهران در باره سوریه، نماینده آمریکا در سازمان ملل بار دیگر با توسل به حربه نخ نما شده،دولت سوریه را به تلاش برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم و این کشور را به حمله نظامی تهدید کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رسانه های خبری، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد شامگاه پنجشنبه در نشست شورای امنیت، ادعاها درباره اینکه دولت سوریه قصد دارد در عملیات علیه تروریست‌ها در استان «ادلب» از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند را تکرار و بار دیگر سوریه را به حمله نظامی تهدید کرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در حالی این ادعا را مطرح کرده که سوریه با نظارت سازمان ملل تمام سلاح های شیمیایی خود را نابود کرده و از سوی دیگر دمشق و مسکو بارها در باره استفاده آمریکا و متحدانش از کلاه سفیدها و دیگر گروه های تروریستی برای صحنه سازی جدید در زمینه حمله شیمیایی در سوریه هشدار داده اند.

هیلی در نشست شورای امنیت افزود: «دروغ‌های سوریه و روس‌ها آنها را تبرئه نمی‌کند. دروغ‌های سوری‌ها و روس‌ها تنها گناه بشار اسد را آشکار می‌کنند.»

وی خاطرنشان کرد، «ایالات متحده در مقابله زورمندانه با این دروغ‌ها تردید به خود راه نخواهد داد. ما از حمایت از مردم سوریه دست نخواهیم کشید.»

هیلی سپس به تهدید مستقیم سوریه به حمله نظامی روی آورد و گفت: «ما می‌خواهیم از این فرصت استفاده کرده و به بشار اسد و شریکان ایرانی و روسی‌اش یادآوری کنیم که نباید بر سر اینکه آمریکا مجددا واکنش نشان خواهد داد، شرط‌بندی کنند.»

آمریکا پیش از این دو بار، هنگامی که ارتش سوریه در حال پیشروی علیه تروریست‌ها بوده، دمشق را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم و به این کشور حمله کرده است.

نشست سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه درباره تحولات و آینده سوریه در حالی امروز (جمعه 16 شهریور ماه 1397) در تهران برگزار می شود که گفته می شود آزادسازی ادلب به عنوان آخرین مرکز تجمع تروریست ها درسوریه و تلاش برای رسیدن به این هدف با کمترین تلفان، از موضوعات اصلی این نشست خواهد بود. 

به همین دلیل کشورهای حامی تروریست ها همانند گذشته درحال برنامه ریزی برای توسل به تهدیدهای نخ شما شده و سناریو سازی تکراری در خصوص حمله شیمیایی و سپس نسبت دادن آن به دولت سوریه هستند تا به این بهانه مانع حمله ارتش سوریه به تروریست ها شوند.

در چنین شرایطی حسن روحانی رئیس جمهوری امروز (جمعه) میزبان رئیسان جمهوری روسیه و ترکیه است؛ پوتین و اردوغان برای گفت وگو و تبادل نظر درباره ریشه کنی تروریسم در سوریه، تحولات و آینده این کشور، مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و در نهایت روابط دوجانبه و سه جانبه به ایران سفر می کنند.

پربیننده ترین خبرها