محکومیت مشاور پیشین کارزار انتخاباتی ترامپ به 14 روز زندان

محکومیت مشاور پیشین کارزار انتخاباتی ترامپ به 14 روز زندان
شنبه 17 شهريور 1397 - 07:53

مشاور پیشین کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از سوی دادگاه به ۱۴ روز حبس محکوم شد.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، جورج پاپاداپولوس، مشاور پیشین کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل دروغ‌گویی به اداره پلیس فدرال آمریکا اف‌بی‌آی در جریان تحقیق پیرامون دخالت‌های روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ از سوی دادگاه به ۱۴ روز حبس محکوم شد.

مشاور پیشین کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ اکتبر سال ۲۰۱۷ پذیرفت که در خصوص هماهنگی اعضای کارزار ترامپ با روسیه پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ به اف‌بی‌آی دروغ گفته است.

رابرت مالر، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا که مسئولیت پرونده دخالت روسیه در انتخابات را بر عهده دارد٬ گفته است پاپاداپولوس با دروغ‌هایش سعی داشته از اهمیت نقش خود به عنوان شاهد این ماجرا و همچنین میزان آگاهی دیگر اعضای کارزار انتخاباتی ترامپ از این ارتباط‌ها٬ بکاهد.

در اطلاعیه دادگاه آمده است از جمله افراد روس که جورج پاپاداپولوس با آن‌ها ارتباط داشته، جوزف میفسود -- استاد دانشگاه روس در لندن -- است که به پاپاداپولوس گفته بود روسیه مدارکی علیه هیلاری کلینتون -- رقیب انتخاباتی ترامپ -- در اختیار دارد که شامل «هزاران ایمیل» می‌شود.

در سال ۲۰۱۶ و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رایانه‌های ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون و همچنین رایانه‌های حزب دموکرات هک شد و هزاران ایمیل و اسناد مندرج در این رایانه‌ها ابتدا در وبسایتی موسوم به «دی.سی لیکس» و پس از مدتی در «ویکی‌لیکس» منتشر شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها