گریفیتس درباره سنگ اندازی در ورود هیئت وابسته به انصارالله یمن به ژنو چه گفت؟

گریفیتس درباره سنگ اندازی در ورود هیئت وابسته به انصارالله یمن به ژنو چه گفت؟
شنبه 17 شهريور 1397 - 14:47

مارتین گریفیتس فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد جنبش انصارالله یمن برای ورود به سوئیس به منظور حضور در مذاکرات ژنو از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

العالم- یمن                  

گریفیتس در نشست خبری در ژنو گفت: در سه روز گذشته رایزنی های مخصوص یمن و مسیر بازگشت به صلح عملا آغاز شده است و ما بر تدابیر اعتماد سازی ؛ آزادی بازداشت شدگان ؛ بازگشایی فرودگاه صنعا و مسایل اقتصادی به خصوص در جنوب یمن تمرکز کردیم.

وی افزود: فضا برای گفتگو بسیار مثبت است به رغم همه آن چه که در روی زمین صورت می گیرد. ما نتوانستیم از هیئت انصارالله استقبال کنیم. تاکیدهای زیادی بر آغاز عملیات سیاسی در یمن و جود دارد و این چیزی است که یمنی ها می خواهند.

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن اظهار داشت: جنبش انصارالله بسیار به حضور در رایزنی های ژنو علاقه مند بود و سازمان ملل زمینه را برای ورود هیئتی از انصارالله فراهم کرد ولی در این خصوص ناکام ماند.

 گریفیتس خاطرنشان کرد: به زودی به مسقط و صنعا برای دیدار با رهبران جنبش انصارلله سفر خواهم کرد. دو مسیر برای برقراری صلح وجود دارد نخست مذاکره میان همه گروه ها است و دومین مسیر تقویت اعتماد و ورود کمک های بشردوستانه است.

پربیننده ترین خبرها