واکنش سوریه به اظهارات فرانسه درباره ادلب

واکنش سوریه به اظهارات فرانسه درباره ادلب
جمعه 23 شهريور 1397 - 16:34

مشاور نخست وزیر سوریه گفت : دولت سوریه از زمانی که لودریان وزیر امور خارجه  فرانسه امنیت اروپا را در گرو باقی ماندن تروریست ها در سوریه دانسته، از اظهارات فرانسه هیچ تعجب نمی کند.

العالمسوریه

"عبدالقادر عزوز" در برنامه "مع الحدث "  شبکه العالم اظهار داشت: سوریه به اظهارات مقامات فرانسه عادت دارد. از زمان آغاز جنگ سوریه به ویژه پس از زمانی که سازمان ملل جبهه النصره را گروهی تروریستی توصیف کرد، فابیوس وزیر امور خارجه پیشین فرانسه ؛ آن زمان تروریست های النصره را مبارزانی توصیف کرده بود که  در حال انجام اقدامات  شگفت انگیز و مهم هستند .

وی در توصیف خود به سخن ریگن استناد کرد که تروریست ها و تندورهای افغانستان را  مبارزانی  برای تحقق ازادی توصیف کرده بود، اشاره کرد.

عزوز افزود: فرانسه متاسفانه به ابزار خاص امریکا تبدیل شده و هم اکنون نیز با ادامه خشونت و استراتژی خسته کردن و جنگ تدریجی با همه گروه ها، در راستای تحقق خواسته های آمریکا گام برمی دارد.

وی افزود: دولت سوریه هیچ گاه  اهمیتی به اظهارات فرانسه و دیگران نمی دهد و دیدگاه مشخصی درباره  ضرورت بازگرداندن ادلب دارد زیرا همه گزینه ها برای آزادسازی این شهر و بازگرداندن اهالی آن که از سالها پیش به دست تروریست ها کشته می شوند، فراهم است.

 

پربیننده ترین خبرها