وقتی نتانیاهو از منطقه «واق واق» ایران سخن می‌گوید

وقتی نتانیاهو از منطقه «واق واق» ایران سخن می‌گوید
جمعه 6 مهر 1397 - 00:30

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نمایش تصویری جدید خود در سازمان ملل ادعا کرد که انبار تازه‌ای از تجهیزات هسته‌ای ایران را در روستای «دارقوز آباد» واقع در جنوب تهران که ایرانی‌ها از نام آن در ضرب المثل‌های طنزآمیز خود استفاده می‌کنند، کشف کرده است.

العالم-ایران

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل نمایش تازه‌ای به راه انداخت و با نمایش تصاویری مدعی شد که تل‌آویو انبار تازه‌ای از تجهیزات هسته‌ای ایران شناسایی کرده است.

نتانیاهو در حین سخنرانی در سازمان ملل با نشان دادن تصاویری از یک ساختمان در «تورقوز آباد» یا همان «دارقوز آباد»، مدعی شد که ایران در نزدیکی تهران تجهیزات هسته‌ای دارد که آن را به آژانس گزارش نکرده است. این در حالی است که به گفته او این تصاویر مدت‌هاست که در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفته و این نهاد واکنشی به آن‌ها نداشته است.

حال صرف نظر از ادعای تکراری نتانیاهو علیه ایران، اسم بردن از منطقه «دارقوز آباد» تهران به‌عنوان یکی از پایگاه‌های فعالیت اتمی جمهوری اسلامی ایران، به‌سرعت به سوژه طنز کاربران در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

در ایران از واژه دارقوز آباد به عنوان طنز برای مکان پرت و دوردست استفاده می‌کنند و اکنون این روستا  به دلیل نام بردن از آن در سازمان ملل معروف و حتی هشتگ #دارقوزآباد در حال حاضر در توئیتر داغ شده است.

دارقوز آباد ایران که می‌توان مشابه نام آن را جزیره «واق واق» سوریه دانست، اکنون شهرت بین المللی پیدا کرده است و در حقیقت نتانیاهو اولین شخصی است که تصویر واق واق ایران را در مجمع عمومی سازمان ملل به معرض نمایش گذاشته است.

 

 

 

 

 

پربیننده ترین خبرها