مخالفت سازمان ملل با درخواست عربستان و امارات درباره یمن +فیلم

جمعه 6 مهر 1397 - 21:55

کمیسریای عالی حقوق بشر امروز جمعه با وجود اعتراض عربستان و امارات و کابینه عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، مأموریت بازرسان بین المللی جرایم و جنایات ائتلاف تجاوز در یمن را تمدید کرد.

العالم - یمن

در گزارش کارشناسان سازمان ملل درباره یمن که ماه پیش منتشر شد، دولت مستعفی یمن و ائتلاف سعودی و امارات متهم به ارتکاب انواع جنایت جنگی از جمله تجاوز و شکنجه، آدم ربایی و محرومیت از حق زندگی ظرف سه سال و نیم حمله به یمن، متهم شده اند.

در رأی گیری به این منظور در نشست شورای حقوق بشر، 21 کشور به تمدید مأموریت کارشناسان رأی مثبت و 8 کشور رأی مخالف و 18 کشور نیز رأی ممتنع دادند.

این رأی گیری پس از آن صورت می گیرد که رایزنی های چند روز گذشته کانادا و هلند و نمایندگان برخی کشورهای عربی موفق به تصویب قانونی برای توافق بین گروه های مختلف نشدند.

یمن اکنون با بزرگترین و فجیع ترین بحران انسانی در جهان روبه روست؛ 22 میلیون نفر یعنی 75 درصد از جمعیت این کشور به نوعی کمک و حمایت انسانی نیاز دارند و 8.4 میلیون نفر نیز نمی دانند وعده غذایی بعدی خود را از کجا بیاورند.

همچنین بیش از 28 هزار یمنی از سال 2015 کشته یا مجروح شده اند.

طبق آمار دفتر حقوق بشر سازمان ملل این جنگ تا آگوست 2018، 6592 کشته و 10470 مجروح بر جای گذاشته است. اغلب مجروحان در حمله های هوایی ائتلاف متجاوز مجروح شده اند.

پربیننده ترین خبرها