ولید المعلم در سازمان ملل:

بر ادامه نبرد با تروریست ها تا پاکسازی تمام خاک سوریه مصمم هستیم/ همخوانی اهداف آمریکا و تروریست ها/ تروریست ها از گوانتانامو به سوریه آمدند

بر ادامه نبرد با تروریست ها تا پاکسازی تمام خاک سوریه مصمم هستیم/ همخوانی اهداف آمریکا و تروریست ها/ تروریست ها از گوانتانامو به سوریه آمدند
شنبه 7 مهر 1397 - 18:12

وزیر امور خارجه سوریه گفت: سوریه مقابله با تروریسم را تا آزادسازی کامل سوریه ادامه خواهد داد.

العالم _ سوریه

"ولید معلم" وزیر امور خارجه سوریه در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اظهارداشت: می دانیم که مبارزه ما علیه تروریسم به لطف قهرمانی ها و اتحاد ملت، ارتش و کمک متحدان در آستانه پایان است اما ما بر ادامه نبرد مقدس با تروریست ها تا پاکسازی تمام خاک سوریه از تروریسم مصمم هستیم.

وی افزود: ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن از تروریسم در سوریه حمایت کرد و با آن مبارزه نکرد و اهدافش با اهداف تروریست ها همخوانی دارد.

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: مردم سوریه در برابر تروریسم و حامیانش ایستادگی کردند زیرا بر این باور بودند که مبارزه آنها مبارزه برای دفاع از موجودیت خود است از همین رو بر ادامه مبارزه با تروریسم مصمم هستیم زیرا این حق غیرقابل مذاکره است همانطور که تروریسم را از اغلب خاک سوریه ریشه کن کردیم.

ولید معلم تاکید کرد: به رغم آنکه از جامعه جهانی خواستیم تا زمینه بازگشت آوارگان را تسهیل کند، برخی کشورهای غربی در مسیر بازگشت پناهندگان به کشورشان مانع تراشی می کنند. بازگشت هر سوری به کشور، اولویت دولت سوریه است و درها به روی تمام سوری ها در خارج برای بازگشت داوطلبانه و امن باز است.

وی یادآور شد: قانون اساسی و تمام آنچه که به آن متعلق می شود، یک مساله سوری است که تنها مردم سوریه آن را تعیین می کنند. به مصالحه ها اولویت می دهیم و بر آن تمرکز می کنیم.

وزیر امور خارجه سوریه بیان داشت: از همین تریبون درخواست مبارزه نظامی با تروریسم سر می دهم زیرا تروریسم همگان را بدون استثنا تهدید می کند.

ولید معلم با بیا اینکه سوریه به طور کامل برنامه شیمیایی خود را کنار گذاشته است و  سازمان منع سلاح شیمیایی نیز بر این مساله تاکید کرده است، اظهارداشت: اتهام هایی از پیش آماده شده و سناریوهایی از پیش تهیه شده برای تجاوزگری به سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی وجود دارد. ابزار اصلی برای گمراه کردن افکار عمومی درباره استفاده از سلاح شیمیایی، گروه تروریستی کلاه سفیدهاست که انگلیس آن را تاسیس کرده است.

وی با اشاره به اینکه تروریستها از منطقه التنف که نیروهای امریکایی در آن حضور دارند، می آیند، خاطرنشان کرد: امریکا  تروریست ها را از گوانتانامو اخراج و به سوریه ارسال کرد.

وزیر خارجه سوریه دولت ترکیه را حامی گروه‌های تروریستی دانست و گفت که پاکسازی همه سوریه از تروریسم یا با عملیات نظامی انجام خواهد شد و یا با مصالحه.

ولید المعلم بار دیگر تأکید کرد که حضور هر گونه نیروهای خارجی بدون موافقت دمشق، اشغالگری است و حضور نیروهای آمریکا و ترکیه و فرانسه از این قبیل بوده و دولت سوریه بر همین اساس با آن‌ها رفتار خواهد کرد.

وی در مورد بلندی‌های جولان اشغالی نیز گفت که «اسرائیل» همچنان این بخش از خاک سوریه را در اشغال دارد و از تروریست‌هایی که در این منطقه حضور داشتند حمایت کرد.

وزیر خارجه سوریه یادآور شد: از توافق سوچی  درباره ادلب استقبال کردیم، این توافقنامه دارای چارچوب زمانی است.تمام نیروهایی که بدون موافقت دولت سوریه در خاک سوریه حضور دارند، نیروهای اشغالگر به شمار می آیند.

وی درباره  کمیته قانون اساسی گفت: با نشست سوچی درباره کمیته قانون اساسی برخوردی کاملا مثبت داریم

ولید معلم درباره برجام نیز گفت: سوریه تصمیم دولت آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته ای با ایران را محکوم می کند.

وزیر امور خارجه سوریه تأکید کرد که کشورش با کمک متحدان خود به زودی بر گروه‌های تروریستی و تروریسم پیروز خواهد شد.

این خبر در حال تکمیل است...

پربیننده ترین خبرها