سفیر سوریه در دیدار امیر عبداللهیان:

حمایت های ایران نقش اساسی در کمک به امنیت سوریه داشته است

حمایت های ایران نقش اساسی در کمک به امنیت سوریه داشته است
دوشنبه 9 مهر 1397 - 14:00

سفیر سوریه در تهران گفت: حمایت ها و پشتیبانی های ایران از مردم سوریه، نقش اساسی در کمک به امنیت این کشور داشته است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

عدنان حسن محمود در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل، جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه را مهم و حیاتی دانست و تأکید کرد: به اذعان کشورهای غربی و عربی، حمایت ها و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از مردم سوریه همواره نقش اساسی درکمک به امنیت سوریه و ثبات منطقه ایفا کرده است.
وی خاطر نشان کرد: مقاومت در برابر تروریست ها و رژیم اشغالگر قدس همچنان ادامه دارد و نگاه راهبردی امام خامنه ای و کمک مردم، دولت و پارلمان جمهوری اسلامی ایران به سوریه در مبارزه با تروریسم، ثبات و امنیت را به سوریه بازگرداند و این همکاری و حمایت هیچگاه از دید مردم سوریه مغفول نخواهد ماند.
ایران همواره حامی مردم و دولت سوریه در مقابله با تروریسم است 
حسین امیر عبداللهیان نیز در این دیدار با تأکید بر دفاع از ارزشها و منافع دو ملت و مقاومت سوریه در مواجهه با تروریست ها بیان داشت؛ سوریه شرایط سخت جنگی تروریستی را پشت سر گذاشته است. 
وی افزود: اکنون باید جنایتکاران جنگی که با حمایت خارجی سوریه را با خسارات زیادی مواجه کرده اند مورد محاکمه قرار گیرند.
امیر عبداللهیان یادآور شد: اکنون سوریه به ثبات سیاسی رسیده، رئیس جمهور بشاراسد، مردم و ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم موفق عمل کرده و از دوران دشواری عبور کرده است. 
وی همچنین تأکید کرد: «ایران همواره حامی مردم و دولت سوریه در مقابله با تروریسم است و این حمایت را یک وظیفه دینی و شرعی با هدف کمک به امنیت و ثبات منطقه و سوریه می داند». 
امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از تقویت روند ثبات و آرامش در سوریه، درباره رفتار غیر سازنده آمریکا و عربستان در این کشور اظهار داشت:«سیاست غیرسازنده آمریکا و اقدامات تخریبی عربستان سعودی دشواری هایی برای مردم و دولت سوریه به وجود آورده است». 
وی گفت: «این سیاست ها بازگشت آوارگان سوری به برخی مناطق را با مشکلاتی مواجه ساخته است».
دستیار ویژه رئیس مجلس، سفر گروه های دوستی دو کشور را حائز اهمیت خواند و از گسترش مراودات دو کشور استقبال کرد و خاطر نشان ساخت: «با توجه به سفر گروه دوستی پارلمانی ایران - سوریه، در آینده نزدیک میزبان گروه دوستی پارلمانی سوریه ـ ایران خواهیم بود و ما از هرگونه فعالیت در راستای توسعه و گسترش مناسبات با سوریه استقبال و حمایت می کنیم».

پربیننده ترین خبرها