نقض آشکار آتش بس در ادلب توسط تروریست ها

نقض آشکار آتش بس در ادلب توسط تروریست ها
يکشنبه 22 مهر 1397 - 19:33

دیده بان حقوق بشر سوریه روز یکشنبه گفت : شامگاه شنبه  چندین راکت ازمنطقه حائل به مناطق تحت تسلط نظام سوریه در دو منطقه ریف حلب غربی و ریف شمالی حماه شلیک شد.

العالم - سوریه 

"رامی عبدالرحمن " مدیر دیده بان حقوق بشر  در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت : این اولین نقض آشکار توافق از زمان تخلیه سلاح سنگین است و این دو منطقه باید از سلاح سنگین از جمله خمپاره تخلیه شوند.

وی افزود:گروه های مسلح چندین گلوله به  پادگان نظام در منطقه جورین در ریف حماه  شلیک کردند که به کشته شدن دو سرباز سوری منجر شد وهم چنین چندین شهرک منطقه حلب را از پایگاه های خود در ریف غربی واقع در منطقه حائل  هدف قرار دادند.

این منطقه حائل در روزهای پیش نیز شاهد درگیری های پراکنده ای میان گروه ها و نیروهای رژیم بدون استفاده از سلاح سنگین بود.

مدیر دیده بانی هم چنین گفت : نیروهای نظام هنوز مناطقی در منطقه حائل  از جمله برخی مناطق کشاورزی نزدیک اللطامنه در ریف شمالی حماه را صبح یکشنبه بمباران کردند.

روزنامه الوطن سوریه نیز گفت :خطوط تماس در ریف حلب غربی شاهد شلیک گلوله  و موشک ها بود که سلاح سنگین است و باید از این منطقه و شهرک های امن تخلیه می شد.

خبرنگار فرانسه درغرب حلب نیزگفت: این منطقه چندین روز پس از آتش بس شاهد شلیک راکت  بود.

مسکو و آنکارا 17 سپتامبر گذشته برای ایجاد منطقه بدون سلاح در ادلب و پیرامون به منظور جلوگیری از حمله خونین نیروهای نظام به این منطقه با هم به توافق رسیدند.

این توافق مبتنی بر تکمیل تخلیه  سلاح سنگین از منطقه حائل تا دهم اکتبر و هم چنین شامل عقب نشینی افراد مسلح هیات جهادی تحریر الشام از مناطق حائل تا 5 ماه جاری است که هنوز محقق نشده است .

پربیننده ترین خبرها