"رای تو ارزشمند است" یکه تاز در شبکه های اجتماعی بحرین 

جمعه 27 مهر 1397 - 14:41

موج  تحریم انتخابات مجلس و شهرداری سال 2018 که جمعیت وفاق ملی اسلامی با عنوان "رای تو ارزشمندتر است" با استقبال و تایید گسترده مردم روبرو شد که در راستای هماهنگی با موضع مردم بحرین مبنی بر قانونی نبودن انتخابات آتی است. 

العالم گزارش 

فعالان، خبرنگاران و شهروندان از اقشار مختلف بحرین همگی از طریق  رای تو ارزشمند است، مخالفت خود را با رفتن به پای صندوق های رای اعلام و بر تحریم انتخابات مجلس و شهرداری 2018 تاکید کردند. 

"شیخ حسین الدیهی"  دبیر کل جمعیت الوفاق نیز در صفحه خود در توییترنوشت:  شهروندان بحرینی عزیز از آنجایی که رای تو ارزشمند است در فرایند دروغ پردازی که اثرات مخرب سیاسی اقتصادی و مالی دارد در انتخابات آتی  شرکت نکن و نه فقط برای تحریم انتخابات بلکه برای بهبود وضعیت کشورت در این انتخابات شرکت نکن. 

"جواد فیروز" رئیس سازمان صلح برای دموکراسی و حقوق بشر نیز در صفحه خود در توییتر نوشت: رای تو ارزشمندتر از آن  است که با آن حقوق شهروندان را نقض کنی و قوانین محدود کننده آزادی های عمومی و ربودن لقمه نان مردم و مصادره حقوق آنان در مدیریت کشور را تصویب کنی.

باقر درویش رئیس انجمن حقوق بشر بحرین نیز گفت: رای تو ارزشمندتر از این است که با آن حقوق و آزادی های اساسی خود را با سرپوش گذاشتن بر سیاست فرار از مجازات و ادامه فرار از دستگاههای نظارتی بین المللی و عدم اجرای توصیه های بسیونی و ژنو نقض کنی.

"علی الفایز" رئیس دفتر سیاسی تشکل مخالفان سیاسی بریتانیا نیز با هشتک «رای تو ارزشمند است» گفت رای  مردم ارزشمندتر از این است که شاهد فقیر کردن مردم و ربودن لقمه نان انان باشی زیرا اگر کسی شرکت کند رای به همه این موارد داده و تحریم انتخابات حافظ حقوق و دستاوردهاست.

حسین یوسف خبرنگار بحرینی نیز گفت: از آن جایی که رای تو ارزشمند است آن را  در انتخابات بدون رنگ و بو و برای تعیین پارلمانی که فقط از نظر صندلی به دیگر پارلمان ها شبیه است بی ارزش انکن .

علی الاسود نماینده  یپشین بحرین نیز گفت نادیده گرفتن مفهوم شراکت از نظر مقامات یعنی عقب ماندگی در درک جغرافیای سیاسی منطقه .

وی در صفحه خود در توییتر نوشت ادامه بقای دولتها با تحمیل قدرت ، امنیت و نظامی گری هیچ گاه ثبات اقتصادی به دنبال نخواهد داشت.

دنیا نیز همیشه از عقب ماندگی های بی وقفه  بحرین به دلیل نبود دکترین و عدم همسویی با تغییرات  سخن می گوید.

در همین راستا ابراهیم المدهون میهمان برنامه حدیث البحرین شبکه العالم نیز گفت: بحران در بحرین سیاسی و نه حقوقی است و یکی از دلایل آن نیز قانون اساسی است که پس از انحلال پارلمان در سال 1975 دیگر بدان عمل نمی شود بنابراین مردم حق دارند از این بحران عبور کنند.

وی افزود: یکی از دیدگاههای گروههای مخالف نظرسنجی و  فراخوان تحریم است  بنابراین باید از این بحران خارج شد ومخالفان باید پس از ناتوانی دولت در ایجاد راهکار به ویژه پس از اصرار بر راهکار امنیتی که در حل بحران ناکارامدست برای برون رفت از این بحران  راهکارهایی ارائه دهند زیرا مردم بحرین گزینه های خود را دارند. 

جنبش حق نیز از تحریم انتخابات صوری مجلس و شهرداری که رژیم بحرین در ماه نوامبر آتی در صدد برگزاری آن است خبر داد.

عبدالغنی الخنجر نماینده جنبش حق در توییتر نوشت امروز توافق گروههای مخالف برای تحریم ایمن انتخابات ثابت شد که  نشان دهنده موضع قدرتمند و استراتژیک  برای محاصره رژیم مستبد و عدم همراهی با طرح های صوری گمراه کننده و ضرورت  تلاش برای ناکام گذاردن ان است. 

وی بر حمایت از موضع حسین الدیهی معاون دبیر کل جمعیت الوفاق در تحریم انتخابات مجلس و شهرداری است که قرار است نوامبر برگزار شود تاکید کرد.

سعید الشهابی یکی از رهبران جنبش احرار البحرین نیز بر ادامه تحریم انتخابات و هرگونه طرح سیاسی مرتبط با رژیم بحرین توسط مخالفان تاکید کرد.

جریان وفای اسلامی  از گروههای انقلابی نیز با صدور بیانیه ای در یک موضع گیری سیاسی مهم از تحریم انتخابات ملس خبر داد .

گفتنی است جنبش تحریم انتخابات با شعار رای تو ارزشمند است  در لحظات اولیه وزیر امور خارجه بحرین را برانگیخت  و مخالفان را توطئه کنندگان علیه وطن دانست 

مخالفان بحرین فراخوان تحریم انتخابات اتی را  در راستای خدمت به منافع عالی کشور می دانند که در شرایط  کنونی منافع ایجاب  می کند مذاکره با مخالفان آغاز شود  و رای اکثریت مردم بحرین اکه خواهان مشارکت سیاسی و حرکت به سوی دموکراسی واقعی هستند شنیده شود.

پربیننده ترین خبرها