عفو بین الملل: سوپر جام ایتالیا را در ریاض برگزار نکنید

عفو بین الملل: سوپر جام ایتالیا را در ریاض برگزار نکنید
شنبه 5 آبان 1397 - 20:33

سازمان عفو بین الملل با اشاره به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستانی، از باشگاه های آ.ث میلان و یوونتوس خواست تا از برگزاری بازی سوپرجام ایتالیا که قرار است به میزبانی ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شود، اجتناب کنند.

العالم ـ عربستان سعودی

خبرگزاری فرانسه روز شنبه به نقل از «آلن هوگارت» رئیس دفتر سیاستگذاری سازمان عفو بین الملل در بریتانیا نوشت: حتی پیش از قتل هولناک جمال خاشقجی، عربستان سعودی در حوزه حقوق بشر کارنامه مخوف و وحشتناکی داشت.
وی ادامه داد: براین اساس، باشگاه های بزرگ همچون یوونتوس و آ.ث میلان باید درک کنند که مشارکت آنها در برگزاری یک رویداد ورزشی در این کشور، استفاده از ورزش برای سرپوش گذاشتن روی اقدامات ناقض حقوق بشر است.
خاشقچی روزنامه نگار منتقد حکومت سعودی، دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استامبول ترکیه به منظور انجام کارهای اداری ازدواج با نامزد ترک تبارش، به قتل رسید.
هوگارت در ادامه افزود: ما مصرانه از این دو باشگاه ایتالیایی می خواهیم تا در مورد پیامی که این اقدام آنها به هواداران، جهان فوتبال و همچنین فعالان حقوق بشری که در عربستان سعودی فعالیت می کنند، می فرستد، به خوبی فکر کنند.
گزارش های تکان دهنده حاکی از آن است که جسد خاشقچی که به نوشتن مطالب علیه «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، مشهور است؛ توسط گروهی گسیل داده شده از سوی عربستان سعودی تکه تکه شده است.
به گزارش ایرنا، قتل خاشقچی ضربه مهلکی را به وجهه عربستان سعودی که بن سلمان از زمان روی کار آمدن سعی در بهبود آن داشته، وارد کرده است؛ از جمله اقدامات اصلاحاتی بن سلمان می توان به برداشتن ممنوعیت رانندگی زنان اشاره کرد.
سوپرجام ایتالیا بین قهرمان فصل گذشته اسکودتو یعنی یوونتوس و نایب قهرمان این سری.آ یعنی آ.ث میلان، قرار است در ژانویه 2019 در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها