قدردانی جهاد اسلامی از تحریم انتخابات صهیونیست‌ها توسط اهالی جولان

قدردانی جهاد اسلامی از تحریم انتخابات صهیونیست‌ها توسط اهالی جولان
سه شنبه 8 آبان 1397 - 15:49

جهاداسلامی فلسطین در بیانیه از اهالی جولان به دلیل تحریم انتخابات رژیم صهیونیستی قدردانی کرد و آن را گامی علیه پروژه یهودی‌سازی توصیف کرد.

العالم- فلسطین اشغالی 

رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) قصد برگزاری انتخابات «شهرداری‌ها و شوراهای محلی» در جولان اشغالی را داشت اما مردم این این مناطق انتخابات مذکور را تحریم کردند و با برگزاری تظاهرات گسترده اعلام کردند جولان همواره بخشی از سوریه بوده است.

بر اساس گزارش «فلسطین‌الیوم»، جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای تحریم انتخابات توسط اهالی جولان اشغالی را ستود و اعلام کرد اهالی جولان پشت هویت عربی و قومی خود ایستادند و پروژه یهودی‌سازی و اسرائیلی‌سازی را به شکست کشاندند.   

این جنبش فلسطینی تصریح کرد این گام مبارزه‌ای مهمی بود که تلاش‌های رژیم اشغالگر برای مشروعیت بخشی به خود در جولان را ساقط کرد و اقدام مذکور منجر به تقویت موضع ملی و قوی می‌شود.

جهاد اسلامی ادامه داد عدم مشارکت اهالی جولان در انتخابات محلی، سیلی به تمام کسانی بود که برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند. آنچه اتفاق افتاد مشروعیت گزینه مقاومت را تقویت می‌کند.

بلندی‌ها در سال 1967 در جریان جنگ شش روزه توسط رژیم اسرائیل اشغال شد. تل‌آویو در سال 1982 این مناطق را به عنوان بخشی از خاک ادعایی خود اعلام کرد، این اقدام هیچگاه مورد تایید سازمان ملل متحد قرار نگرفت. 

فارس 

پربیننده ترین خبرها