وزیر خارجه آمریکا هفته آتی با همتای کره‌شمالی دیدار می‌کند

وزیر خارجه آمریکا هفته آتی با همتای کره‌شمالی دیدار می‌کند
پنج‌شنبه 10 آبان 1397 - 11:11

وزیر خارجه آمریکا از دیدار آتی با همتای کره شمالی خود و رایزنی برای دیدار بازرسان آمریکایی از تاسیسات اتمی و موشکی این کشور خبر داد.

العالم - آمریکا

وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه شب گفت که هفته آینده با همتای کره شمالی خود مذاکرات خلع سلاح اتمی را ادامه می‌دهد.

 به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا با حضور در یک برنامه رادیویی گفت که دو طرف در مذاکرات جدید  پیرامون امکان ورود بازرسان بین‌المللی به تاسیسات آزمایش اتمی «پونگه ری» به بحث خواهند پرداخت.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در جریان دیدار اوائل ماه جاری با پامپئو در پیونگ یانگبه او گفته بود که بازرسان را برای تائید تخریب تاسیسات پونگه ری به کشورش دعوت  خواهد کرد.

 این در حالی است که قانونگذاران کره جنوبی به نقل از دستگاه اطلاعاتی خود مدعی شدند که کره شمالی مهیای سفر بازرسان بین‌المللی می‌شود.

همزمان دستگاه اطلاعاتی کره جنوبی مدعی شده است که بر اساس اطلاعات کسب شده، پیونگ یانگ درحال آماده شدن برای بازدید محتمل بازرسان بین‌المللی از تاسیسات موشکی و اتمی خود است.

به نوشته یونهاپ، پامپئو در این برنامه رادیویی درباره ملاقات آتی با همتای کره شمالی خود گفت: «نمی‌توانم درباره آنچه رخ می‌دهد توضیحات بیشتری دهم اما به وضوح می‌گویم  سه هفته و نیم قبل  هنگامی که با کیم جونگ اون بودم ، او به اجازه ورود بازرسان آمریکایی برای  دیدار از دو تاسیسات مهم کشورش متعهد شد. امیدواریم تا خیلی دیر نشده، از این مکان‌ها دیدن کنیم. این یکی از مواردی است که هفته آینده راجع به آن با همتای خود صحبت می‌کنم».

بر اساس این گزارش، دومین تاسیسات مورد اشاره وزیر خارجه آمریکا ،«دونگ چانگ ری»  مکان آزمایش موشکی کره شمالی است که رهبر این کشور پیشتر متعهد به تخریب آن شد.

پامپئو  در ادامه این برنامه رادیویی افزود : «از این‌که آن‌ها در مدت زمانی طولانی آزمایش اتمی انجام نداده یا موشکی پرتاب نکرده‌اند، خوشحالیم اما کارهای باقی مانده زیادی وجود دارد و کیم جونگ اون برای من روشن ساخته که قصد خلع سلاح اتمی را دارد و ما نیز  هرکاری را برای کمک به او در اجرای تعهدش انجام می‌دهیم.»

پربیننده ترین خبرها