بلومبرگ: آمریکا 8 کشور را از تحریمهای نفتی علیه ایران معاف کرد

بلومبرگ: آمریکا 8 کشور را از تحریمهای نفتی علیه ایران معاف کرد
جمعه 11 آبان 1397 - 11:50

شبکه بلومبرگ به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که در آستانه اجرای تحریمهای نفتی و بانکی علیه ایران، واشنگتن با اعطای معافیت به 8 کشور برای ادامه خرید نفت از ایران موافقت کرده است.

العالم- آمریکا 

 شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آمریکا در ارتباط با تحریمهای ایران، با اعطای معافیت تحریمی به 8 کشور از جمله کره جنوبی، هند و ژاپن موافقت کرده است. 

پیش از این بیشتر کشورهای خریدار نفت ایران از جمله خریداران آسیایی به دنبال اخذ معافیت از تحریمهای آمریکا علیه ایران به ویژه برای خرید نفت و میعانات گازی بودند.

بلومبرگ در ادامه نوشت؛ متحدا نزدیک آمریکا از جمله ژاپن و کره جنوبی به همراه هند که وابستگی زیادی به نفت ایران دادند این معافیت را دریافت کرده اند اما لیست کامل این معافیتهای قرار است روز دوشنبه منتشر شود. 

دولت آمریکا پیش از این تاکید کرده بود که به جز در موارد خیلی استثنایی که مرتبط با مسائل انسان دوستانه باشد ب هیچ معافیت دیگر در قبال تحریمها علیه ایران صادر نخواهد کرد.

طی روزهای گذشته بسیاری از تحلیلگران و ناظران بین المللی بر ناتوانی آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تاکید کرده بودند.

فارس

پربیننده ترین خبرها