کشته شدن 19 تکفیری داعش در استان نینوا و دستگیری 12 مجرم در سامراء

کشته شدن 19 تکفیری داعش در استان نینوا و دستگیری 12 مجرم در سامراء
جمعه 11 آبان 1397 - 13:44

نیروهای امنیتی عراق طی دو عملیات جداگانه 19 داعشی را در استان نینوا کشتند و 12 مجرم از جمله چندین تروریست را در سامراء دستگیر کردند.

العالم- عراق 

 فرماندهی پلیس فدرال عراق از کشته شدن 19 تکفیری داعش در شهرستان «مخمور» در استان نینوا و توقیف بخشی از تسلیحات تکفیری‌های این منطقه خبر داد.

سرلشکر «شاکر جودت» فرماندهی پلیس فدرال عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومة» منتشر شد، اعلام کرد که تیپ‌های 11 و 12 ارتش عراق به دستور فرمانده لشکر 3 و با پشتیبانی هوایی ارتش عراق، 19 تروریست داعش را طی عملیات تفتیش و پاکسازی منطقه «قره بوتک» در جنوب شرق مخمور از پای درآوردند.

وی افزود که طی این عملیات، 7 قبضه اسلحه «کلاشینکف» و یک انبار مواد غذایی داعش شناسایی و توقیف شد.

از سوی دیگر، امروز سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای امنیتی عراق، نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی، در استان «صلاح‌الدین» یک مخفی‌گاه داعش را در منطقه «السید غریب» در استان سامراء کشف کرده‌اند.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری شبکه «السومریة» منتشر شد، اعلام کرد که نیروهای امنیتی فرماندهی عملیات سامراء یک مخفی‌گاه داعش را شناسایی کردند و موفق به منفجر ساختن 5 بمب و دستگیری 12 متهم به نقض قوانین از جمله شماری تروریست شدند.

با وجود اعلام شکست داعش در عراق، بقایای این گروه تروریستی که به مناطق صحرایی و مرزی با سوریه گریخته‌اند، هر از گاهی با حمله به برخی مناطق عملیات‌هایی تروریستی انجام می‌دهند، به همین دلیل تفتیش مناطق مختلف و پاکسازی آنها همچنان در دستور کار نیروهای امنیتی عراق قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها