ذوالنور خبر داد

ارسال یازدهمین گزارش برجامی وزارت خارجه به مجلس

ارسال یازدهمین گزارش برجامی وزارت خارجه به مجلس
دوشنبه 14 آبان 1397 - 10:53

رئیس کمیته هسته ای مجلس از ارسال یازدهمین گزارش برجامی وزارت خارجه به مجلس خبر داد.

العالم- ایران/ سیاسی 

 مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و رئیس کمیته هسته ای مجلس در حاشیه نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان، از ارسال یازدهمین گزارش برجامی وزارت خارجه به مجلس خبر داد.

وی افزود: گزارش سه ماهه یازدهم وزارت خارجه کمی با تاخیر به ما رسیده است، یعنی گزارش می بایست در تاریخ 26 مهرماه به مجلس میرسید ولی این بار اوایل آبان ماه به دست ما رسید، یک هفته تا 10 روز تاخیر وجود داشت، البته یک هفته تاخیر طبیعی است.

ذوالنور ادامه داد: ما هم اکنون در حال بررسی این گزارش نیز در کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: وزارت خارجه باید یک گزارش سه ماهه دیگر نیز به مجلس ارسال کند که ما آن گزارش و گزارش کنونی وزارت خارجه را با هم تجمیع می کنیم و گزارش ششم کمیسیون آماده می شود.

وی تاکید کرد: متناسب با محتوای گزارش وزارت خارجه ما نیز از مراکز مربوطه هسته ای بازدید خواهیم کرد.

ذوالنوری گفت: هم اکنون گزارش پنجم کمیسیون امنیت ملی مجلس آماده و به هیات رییسه مجلس ارائه شده، هم اکنون این گزارش در نوبت بررسی مجلس قرار دارد.

وی ادامه داد: برخی از کمیسیون های مجلس گزارش هایشان جلوتر از ما قرار دارد از این رو فعلا گزارش پنجم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد نحوه اجرای برجام در مجلس قرائت نشده است ولی ما تلاش داریم به دلیل فضای بین المللی که در مورد تحریم های آمریکا ایجاد شده، بررسی را در مجلس جلو بیاندازیم.

پربیننده ترین خبرها