کدخدایی: ایرادات اصلی شورای نگهبان به لایحهCFT یازده مورد است

کدخدایی: ایرادات اصلی شورای نگهبان به لایحهCFT یازده مورد است
شنبه 19 آبان 1397 - 12:39

سخنگوی شورای نگهبان در مورد ایرادات این شورا به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT)، گفت: ایرادات اصلی شورا به این لایحه 11 مورد است و بقیه موارد ایراداتی است که اگر مجلس 11 مورد اصلی را برطرف کند، خود به خود رفع می شود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

عباسعلی کدخدایی روز شنبه در نشست خبری، افزود: ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT در مجموع 22 مورد به علاوه یک مورد کلی است که اطلاع رسانی درباره آنها صورت گرفته است.
کدخدایی اضافه کرد: هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ایراداتی به این لایحه داشت که ما آن را به مجلس ارسال کردیم.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا شورای نگهبان نظر اصلی اش را 6 آبان به مجلس اعلام کرد، ولی نظر رسمی 13 آبان منتشر شد؟ گفت: این بدان دلیل بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز نظرات خود را برای شورای نگهبان ارسال نکرده بود و ما منتظر بودیم نظر کامل را برای مجلس ارسال کنیم.
وی افزود: به دلیل آنکه دوشنبه 6 آبان زمان ارائه نظرات شورای نگهبان به مجلس به پایان می رسید، ما نظرات را اعلام کردیم، هیات عالی مجمع نیز شنبه عصر نظراتش را برای ما ارسال کرد که ما نیز یکشنبه 13 آبان آن را به مجلس فرستادیم و در همان تاریخ نیز اعلام رسمی کردیم.
کدخدایی یادآور شد: آیین نامه فعلی مجمع تشخیص مصلحت محدوده زمانی برای ارائه نظرات مجمع قائل نیست، از این رو هر زمان آنان نظرات خود را به شورای نگهبان بفرستند، ما آن را به مجلس ارسال می کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها