کتاب میشل اوباما منتشر شد

کتاب میشل اوباما منتشر شد
سه شنبه 22 آبان 1397 - 10:00

همسر باراک اوباما و بانوی نخست اسبق آمریکا -- امروز (سه‌شنبه) زندگی‌نامه خود را با عنوان "تبدیل شدن" (Becoming) منتشر کرد.

العالم- آمریکا 

در این کتاب که از سه بخش تشکیل می‌شود، میشل اوباما به دوران کودکی و جوانی خود، آشنایی و ازدواج با باراک اوباما، و حضورش در کاخ سفید می‌پردازد. وی همچنین از این که بخشی از زنان آمریکایی به فردی همانند دونالد ترامپ رأی داده اند ابراز شگفتی می‌کند و رئیس‌جمهور آمریکا را فردی «زن‌ستیز» می‌خواند.
میشل اوبامای 54 ساله که خود را فردی از جنس سیاست نمی‌داند درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع دونالد ترامپ اظهار نظر نمی‌کند؛ اما می‌گوید او و دخترانش پس از شنیدن نتایج نهایی انتخابات سال 2016 به شدت مضطرب و نگران شدند.
او در بخشی از کتاب خود می‌نویسد: «ای کاش زنان بیشتری در انتخابات شرکت می‌کردند. و همیشه از خودم می‌پرسم چه چیز باعث شد زنان -- به خصوص -- فردی با توانمندی‌های استثنایی یک نامزد زن (هیلاری کلینتون) را رد کنند و به جای او یک زن‌ستیز را به عنوان رئیس‌جمهور خود برگزینند. اما باید با نتایج انتخابات کنار آمد و زندگی ادامه دارد.»
میشل اوباما همچنین در مقدمه کتاب خود به صراحت خاطرنشان می‌کند که قصد ندارد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد شود: «از آنجایی که مردم اغلب می‌پرسند، باید در اینجا به صراحت بگویم: قصد ندارم برای تصدی سمتی نامزد شوم. هیچوقت به سیاست علاقمند نبودم، و تجارب من در 10 سال اخیر برای تغییر این نگرش کارآمد نبوده است.

پربیننده ترین خبرها