اتحادیه عرب اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف حملات به غزه را خواستار شد

اتحادیه عرب اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف حملات به غزه را خواستار شد
سه شنبه 22 آبان 1397 - 18:33

دبیرکل اتحادیه عرب تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که به کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر شده است، را محکوم کرد.

العالم - جهان اسلام 

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، خواستار تحرکات فوری جامعه جهانی برای توقف این حملات شد.

ابوالغیط در بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست تا برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه دست به اقدام فوری بزند.

در این بیانیه آمده است که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نقض صریح قانون بین‌المللی و تجاوز به غیرنظامیان است.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، دبیرکل اتحادیه عرب همچنین بر ضرورت پایبندی طرف اسرائیلی به تمامی مسئولیت خود به عنوان یک رژیم اشغالگر مطابق با توافقنامه چهارم ژنو و قوانین حقوق بشری تأکید کرد.

هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی از روز گذشته حمله به اهدافی در نوار غزه و محله‌های مسکونی آن را تشدید کرده‌اند که این امر باعث رعب و وحشت در میان شهروندان این منطقه شده است. رژیم صهیونیستی حملات خود علیه نوار غزه را تشدید کرده و شب گذشته نیز گروهی از نظامیان ویژه این رژیم در لباس مبدل و با استفاده از یک خودرو فولکس مشکی به نوار غزه نفوذ کرده و با نیروهای جنبش مقاومت اسلامی «حماس» درگیر شدند. درپی این عملیات، هشت فلسطینی از جمله «نور برکة» یک فرمانده حماس به شهادت رسیده و یک افسر عالی‌رتبه صهیونیست که فرمانده این عملیات بود نیز کشته شد.

رژیم صهیونیستی یکشنبه شب پیش سلسله حملاتی را در منطقه «الخزاعه» در شرق خان یونس و جنوب نوار غزه انجام داد، که در پی آن شماری از فلسطینیان شهید و مجروح شدند.نیروهای مقاومت فلسطینی نیز در پاسخ به این حملات رژیم صهیونیستی به خان‌یونس، شامگاه دوشنبه شهرک‌های حومه نوار غزه را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای خود قرار دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها