نماینده سازمان ملل وارد الحدیده شد

نماینده سازمان ملل وارد الحدیده شد
جمعه 2 آذر 1397 - 13:35

نماینده سازمان ملل در امور یمن برای اینکه از نزدیک در جریان اوضاع الحدیده و تجاوزات ائتلاف سعودی قرار بگیرد، از این شهر بازدید به عمل آورده است.

العالم - یمن

«مارتین گریفیث» نماینده سازمان ملل در امور یمن در راستای تلاش‌ برای برگزاری دور جدید مذاکرات صلح یمن در سوئد، چهارشنبه گذشته به صنعاء رفت و با تعدادی از مسئولان انصارالله از جمله سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله و مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیدار و درباره مسایل مختلف مربوط به این کشور از جمله الحدیده گفت‌وگو کرد.

نماینده سازمان ملل در امور یمن بعد از سفر به صنعاء، امروز جمعه به الحدیده رفت تا از نزدیک در جریان اوضاع آن و تجاوزات ائتلاف سعودی به این شهر بندری که بیش از پنج ماه است که ادامه دارد، قرار بگیرد.

انتظار می رود وی در سفر به این شهر به عنوان کانون مقاومت نیروهای مردمی یمن با نمایندگان جنبش انصارالله دیدار کند.

الحدیده در 265 کیلومتری صنعا پایتخت یمن قرار دارد و محل ورود بیش از 70 درصد کمک‌های بین المللی و کالاهای ضروری برای مردم جنگ زده این کشور است.

شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی و اماراتی از خرداد ماه امسال تاکنون با هدف اشغال این بندر و قطع کردن دست دولت نجات ملی مستقر در صنعاء از ساحل غربی یمن، حملات گسترده‌ای انجام داده‌اند، اما با مقاومت نیروهای یمنی مواجه و در الحدیده زمین‌گیر شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها