نقض مجدد توافق «سوچی» توسط تروریست‌ها؛ ارتش سوریه پاسخ داد

نقض مجدد توافق «سوچی» توسط تروریست‌ها؛ ارتش سوریه پاسخ داد
سه شنبه 6 آذر 1397 - 14:59

تروریست‌ها در ضمن منطقه «عاری از سلاح» و با نقض چند باره توافق سوچی، سعی کردند به مواضع ارتش سوریه نفوذ کنند که نیروهای سوری حملات آنان را دفع کردند.

العالم - سوریه

ارتش سوریه به حملات تروریست‌ها در ریف شمالی استان حماه که داخل در منطقه «عاری از سلاح» به شمار می‌رود، پاسخ داد.

خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) که در استان حماه حضور دارد، اعلام کرد که یک یگان از ارتش سوریه که در روستای «الجبین» واقع در شمال شهر «محرده» حضور دارد، یک گروه تروریستی را تحت نظر قرار دارد.

به گفته این خبرنگار، تروریست‌ها قصد داشتند از محور شهرک «حصرایا» به سمت مواضع ارتش سوریه نفوذ کنند، که نیروهای سوری آنان را هدف قرار دادند و شمار زیادی از تروریستها را از پای درآوردند.

از محور «زلین» واقع در ریف شمالی حماه نیز خبر می‌رسد که نیروهای ارتش سوریه تروریستهایی را هدف قرار دادند که بین مزارع زیتون واقع در جنوب شهر «اللطامنه» در حال حرکت بودند؛ منطقه‌ای که به یکی از مواضع ارتش سوریه نزدیک است.

در واقع تروریست‌ها قصد داشتند در این منطقه به مواضع ارتش حمله کنند و در خطوط دفاعی نیروهای سوری که در اطراف منطقه عاری از سلاح استان ادلب قرار دارد، نفوذ کنند.

سانا همچنین گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه مواضع تروریستها را که در شهر «مورک» حضور دارند، بمباران کردند.

ارتش سوریه همچنین روز گذشته در محورهای عملیاتی روستاهای «الصخر و النجنابره» و اطراف شهرک «السرمانیه» -نزدیک به مرزهای اداری ادلب- تروریستها را هدف قرار داد که چند تروریست کشته شدند.

در واقع عناصر تروریستی مستقر در ادلب و ریف شمالی استان حماه در تلاشند که از توافق منطقه عاری از سلاح در ادلب برای تقویت و استقرار و سازماندهی مجدد نیروهای خود در این مناطق استفاده کنند.

تروریستهای جبهه النصره هم با همکاری عناصر تروریستی موسوم به «کلاه سفید» -تحت حمایت کشورهای غربی- و کمک کارشناسان فرانسوی موشکهای تحت اختیار تروریستها را به مواد شیمیایی مجهز و در میان سیار گروههای تروریستی حاضر در منطقه عاری از سلاح توزیع کردند.

پس از دیدار روسای جمهوری روسیه و ترکیه در سوچی روسیه در بیست و ششم شهریور ماه گذشته، اعلام شد که یک منطقه حائل و عاری از سلاح به عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در بین خطوط تماس ارتش سوریه و افراد مسلح در شمال غرب سوریه ایجاد خواهد شد و گروه‌های مسلح و ارتش سوریه از این مناطق عقب نشینی کرده و تنها نیروهای روسی و تُرک در آن مستقر خواهند شد.

بر اساس این توافق قرار بود در مرحله نخست یک منطقه عاری از سلاح در اطراف شهر ادلب ایجاد شود. در مرحله دوم نیز باید سلاح سنگین جمع‌آوری می‌شد و در مرحله بعد نهادهای دولتی سوریه پیش از پایان سال جاری میلادی فعالیت خود را آغازکنن.

ترکیه که در اجرای این توافق متعهد شده است که تروریستها را از این منطقه خارج کند، هنوز نتوانسته است به تعهد خود عمل کند؛ زیرا تروریستها باید تا 23 مهر ماه از این منطقه خارج می‌شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها