بازیکن سابق فوتبال بحرین با خطر زندانی شدن مواجه است

بازیکن سابق فوتبال بحرین با خطر زندانی شدن مواجه است
جمعه 9 آذر 1397 - 10:29

'حکیم العریبی' بازیکن سابق فوتبال بحرین که از سوی پلیس تایلند دستگیر شده است با خطر استرداد به کشورش و زندانی شدن از سوی رژیم آل خلیفه روبروست .

العالم- بحرین 

به نقل از پایگاه خبری عرب زبان 'الخلیج الجدید' حاکیست : العریبی که پس از دستگیری در سال 2012 میادی به اتهام حمایت از تظاهرات مردم این کشور مورد ضرب و شتم و شکنجه نظامیان آل خلیفه قرار گرفته بود، به استرالیا رفت و درخواست پناهندگی سیاسی کرد .
وی که سه شنبه گذشته از استرالیا راهی تایلند شده بود در فرودگاه از سوی پلیس این کشور به دلیل تحت تعقیب بودن از سوی پلیس اینترپل دستگیر شد. تایلند موافقتنامه ژنو در امور پناهجویان را امضا نکرده است به همین دلیل بازیکن سابق فوتبال بحرین با خطر استرداد مواجه است . 
العریبی 25 ساله با اشاره به احتمال بازگردانده شدن خود گفت که مایل نیست به بحرین بازگردد چرا که اوضاع در این کشور بسیار خطر ناک است .
این گزارش می افزاید : سخنگوی وزارت خارجه استرالیا هم اعلام کرده است که سفارت این کشور در تایلند به تماس های مستقیم خود با مقامات این کشور برای حل موضوع ادامه می دهد.
'سونای فاسوک' محقق تایلندی سازمان دیده بان حقوق بشر در حساب کاربری توئیتر خود، با اقدام احتمالی کشورش برای بازگرداندن العریبی مخالفت کرد و خواستار بازگرداندن او به استرالیا در اولین پرواز شد.
ژانویه سال 2018 دادگاهی در بحرین با صدور حکم غیابی علیه العریبی او را به 10 سال زندان به دلیل مشارکت در حمله به یک مرکز پلیس محکوم کرد اما وی در واکنش به حکم دادگاه اعلام کرد که در زمان مورد اشاره دادگاه او مشغول بازی فوتبال بوده و در حمله به هیچ مرکز دولتی دخالت نداشته است .
العریبی که می سال 2015 از بحرین خارج شده بود در نوامبر سال 2017 از سوی استرالیا به عنوان پناهجو مورد پذیرش قرار گرفت.
بحرین از 14 فوریه 2011 ( 25 بهمن 1390) صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی کشورشان هستند.
ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده ها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است.
گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها