6 نماینده سنی «جریان 8 مارس» مورد حمایت حزب الله چه کسانی هستند؟

6 نماینده سنی «جریان 8 مارس» مورد حمایت حزب الله چه کسانی هستند؟
جمعه 9 آذر 1397 - 23:23

حزب الله لبنان، از سعد الحریری نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان خواست،از نمایندگان اهل سنت جریان 8 مارس یک وزیر در دولت لبنان داشته باشند.

العالم - لبنان

این افراد، فراکسیون  نمایندگان مستقل را تشکیل می دهند که به شرح زیر هستند:

عبدالرحیم مراد فعال ترین شخصیت سنی در فضای سیاسی است که در انتخابات اخیر مجلس 15 هزار رای منطقه البقاع غربی و راشیا را از آن خود کرد در حالی که  نامزد جریان المستقبل در این بخش حدود 17 هزار رای آورد. 

فيصل كرامي

عمر کرامی در سال 2004 پس از استعفای رفیق حریری به عنوان نخست وزیر در کنار نبیه بری «رئیس پارلمان لبنان» در دیداری با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان حاضر شد؛ از آن زمان کرامی به مرد شماره یک  معادلات " جریان 8 مارس"  و "14 مارس "  تبدیل شده است.

سال 2015 پس از بیماری و وفات عمر کرامی، فیصل فرزند وی پس از چشم پوشی حزب الله و جنبش امل در دولت نجیب میقاتی از یک کرسی به منظور وزیر شدن فیصل، وارد دنیای سیاست شد.

این اقدام به خوبی  میزان اعتماد این حزب برکرامی را به عنوان هم پیمان اول در شمال لبنان نشان می دهد.

فیصل در انتخابات اخیر با 7 هزار رای پیروز شد وبرای اولین بار و با توجه به اختلافات جریان المستقبل و اشرف ریفی که فهرستش فقط 9 هزار رای را در سبد خود جمع کرده بود، وارد مجلس شد.

جهاد الصمد 

بدون شک آرائی که جهاد الصمد در انتخابات اخیر مجلس به دست آورده، تاکیدی بر سنگین بودن وزنه وی در مناطق  بخش الضنیه - المنیه (شمال ) است، زیرا حدود 12 هزار رای به دست آورد  در در حالی که نامزد المستقبل حدود 14 هزار رای جمع کرد.

این آمار به خوبی برتری وی را بر عبدالرحیم مراد در البقاع غربی نشان می دهد زیرا وی علیرغم غیبت در مجلس از سال 2005 ،  با تکیه بر میراث  سیاسی خانواده و مرشد الصمد پدرش که  در ابتدا یک کشاورز ساده بود بعدها توانست وارد پارلمان شود، جایگاه سیاسی خود را بیابد .

عدنان طرابلسي و"الأحباش  

جمعیت خیریه اسلامی موسوم به "الاحباش " در دهه هشتاد در بیروت تاسیس شد و سال 1992  توانست از طریق عدنان الطرابلسی موفق شد به مجلس راه یابد. 

این جمیعت توانست با  سخنرانی های مذهبی و فراخوان های خود پایگاه  مردمی گسترده ای را  در این شهر به دست آورد، دهه نود نیز این جمعیت بیش از پیش قدرت گرفت و هم اکنون مدیریت سه مسجد پایتخت  را بر عهده دارد.

نامزد این حزب حدود13 هزار رای و  در بعلبک الهرمل 1500 رای به دست آورد، نامزد این جمعیت در طرابلس نیزبا هم پیمانی با کرامی حدود 4 هزار رای به دست آورد .

قاسم هاشم 

وی عضو حزب البعث بود حدود 9 هزار رای در بخش مرجعیون ، حاصبیا، بینت جبیل و النبطیه ( در جنوب لبنان ) به دست آورد در مقابل عماد الخطیب نامزد حزب المستقبل 9 هزار رای آورد.

الولید سکریه 

وی  در بعلبک الهرمل در شرق لبنان 7 هزار رای به دست آورد.

پربیننده ترین خبرها