یک خبر چند خط تحلیل؛

صندوق ها در بحرین پر از هوا و خالی از رای

صندوق ها در بحرین پر از هوا و خالی از رای
شنبه 10 آذر 1397 - 13:20

العالم _ بحرین

خبر:

  • دور دوم انتخابات پارلمانی در بحرین درحالی برگزار می شود که  در آن هم از جمعیت رای دهنده خبری نیست و هم اخباری مبنی بر بروز درگیری  بین نیروهای مسلح و مردم در برخی مراکز انتخاباتی گزارش شده است.


تحلیل:

  • مرحله دوم انتخابات پارلمانی در بحرین پس از آن برگزار می شود که دور اول این انتخابات با تحریم شدید مخالفین مواجه شد. میزان مشارکت در مرحله اول برخلاف آنچه دولت بحرین اعلام کرد کمتر از 30 درصد بود و از 40 نماینده فقط 9 نفر به پارلمان راه یافتند.
     
  • برگزاری انتخابات در بحرین علی رغم خواست مخالفین و اصرار ایشان بر لزوم تغییر قانون اگرچه در سایه سنگین دوری شیخ عیسی قاسم از وطن و همچنین صدور حکم ناعادلانه  حبس ابد برای شیخ علی سلمان صورت پذیرفت و البته امروز در جریان است اما تهدیدات و بعضا تلاش دولت برای رسوخ و نفوذ در صفوف متراکم مخالفین آل خلیفه راه به جایی نبرد و در نتیجه انتظار می رود در این دوره از انتخابات نیز حاصلی بسیار کم رنگ تر از مرحله اول نصیب آل خلیفه شود. البته مانند دور اول انتخابات دور از ذهن نخواهد بود که آل خلیفه مدعی رقمی نجومی از مشارکت مردمی در انتخابات شود.
     
  • ارزیابی اولیه آل خلیفه از حضور مردم در انتخابات به قدری نا امید کننده بوده  و هست که آل خلیفه  به هیچ رسانه خارجی برای انعکاس این انتخابات مجوز نداده است. به باور تحلیلگران انتخابات پارلمانی در بحرین یکی از مصادیق بارز "انتخابات نمایشی"در قرن 21 محسوب می شود.

پربیننده ترین خبرها