ترامپ: دیدار آتی با رهبر کره شمالی احتمالا اوایل ۲۰۱۹ خواهد بود

ترامپ: دیدار آتی با رهبر کره شمالی احتمالا اوایل ۲۰۱۹ خواهد بود
يکشنبه 11 آذر 1397 - 10:26

رئیس جمهور آمریکا از دیدار احتمالی با رهبر کره شمالی در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داده است.

 العالم- آمریکا 

به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در اظهاراتی گفت: احتمالا در ماه ژانویه یا فوریه 2019 میلادی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار خواهم کرد. هم اکنون 3 مکان برای برگزاری این دیدار مد نظر قرار گرفته است.

ترامپ در جمع خبرنگاران در مسیر بازگشت از اجلاس گروه 20 در آرژانتین افزود: ما روابط خوبی داریم. شاید در یک موقع مناسب از کیم برای سفر به ایالات متحده دعوت کنم.

نخستین دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی در ماه ژوئن برگزار شده است. منابع آگاه پیش از این از مذاکرات آمریکا و کره شمالی برای آماده کردن مقدمات لازم انجام دومین دیدار خبر داده اند.

کاخ سفید روز شنبه پس از دیدار ترامپ با شی جین پینگ رئیس جمهور چین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: روسای جمهور آمریکا و چین و همین طور رهبر کره شمالی علاقمند هستند تا شاهد یک شبه جزیره کره عاری از تسلیحات هسته ای باشند.

این بیانیه افزود: ترامپ و شی جین پینگ بر سر این مساله اتفاق نظر دارند که پیشرفت مهمی در زمینه مساله کره شمالی ایجاد شده است.

ماه گذشته مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ برای اجرای یک طرح قاطع و مشخص با هدف پایان دادن به برنامه های تسلیحاتی کره شمالی، مصمم است. وی در مصاحبه با ان بی سی نیوز افزود: ایالات متحده پیونگ یانگ را مجبور نمی کند تا پیش از برگزاری دیدار دوم بین رهبران دو کشور فهرست کاملی از تجهیزات و تاسیسات هسته ای خود را اعلام کند ولی این نشست باید موجب تولید یک طرح مشخص شود.

معاون رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: این مساله لازم و ضروری است که فشار تحریم های بین المللی همچنان بر کره شمالی حفظ شود تا این کشور به طور کامل خلع سلاح شود.

کره شمالی از مخالفت آمریکا با کاهش تحریم ها به شدت خشمگین است و هشدار داده است که برنامه توسعه تسلیحات هسته ای اش را مجددا از سر خواهد گرفت.

این در شرایطی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی در ماه اوت گزارش داد که کره شمالی اقداماتی را در زمینه غنی سازی اورانیوم و ساخت و ساز در سایت مهم هسته ای اش انجام داده است. آژانس نسبت به این اقدامات کره شمالی ابراز نگرانی جدی کرده است.

یک اندیشکده آمریکایی نیز هشدار داده است که تصاویر ماهواره‌ای 13 پایگاه موشکی کره شمالی را شناسایی و کشف کرده است که پیونگ یانگ قبلا اعلام کرده بود این پایگاه ها را از بین برده است.

پربیننده ترین خبرها