رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا:

پنتاگون تصمیم به تشکیل نیروی محلی 40 هزار نفری در سوریه دارد

پنتاگون تصمیم به تشکیل نیروی محلی 40 هزار نفری در سوریه دارد
جمعه 16 آذر 1397 - 13:03

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا با ادعای وجود داعش در شرق سوریه، گفت که باید حدود 40 هزار نیروی محلی را آموزش دهند تا ثبات در این منطقه برقرار شود.

العالم - سوریه

ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا از تصمیم وزارت دفاع این کشور برای آموزش نظامی 35 تا 40 هزار نیروی محلی در شرق سوریه خبر داد.

دانفورد در همایش روزنامه «واشنگتن پست» با ادعای لزوم شکست دادن تروریست‌ها در شرق سوریه، گفت: «ما تخمین می‌زنیم که 35 هزار تا 40 هزار نیروی محلی باید آموزش دیده و مجهز شوند تا ثبات برقرار شود. ما حدود 20 درصد در آموزش این نیروها پیش‌رفته‌ایم».

وی با تاکید بر لزوم تداوم فرایند پایدارسازی در شرق سوریه برای مدت نامحدود، توضیح داد: «با توجه به (فرایند) تثبیت، ما هنوز راه زیادی پیش‌رو داریم. می‌توان گفت که حضور کنونی ما در سوریه پایدار بوده و می‌تواند با توجه به شریط تغییر کند».

رئیس ستاد مشترک آمریکا بدون ارائه آمار دقیقی از تعداد نیروهای ویژه آمریکایی فعال در شرق سوریه، تاکید کرد که برنامه‌ای برای خارج کردن آنها از این کشور ندارند.

دانفورد در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا نظامیان آمریکایی قرار است برای مدت نامعلومی در سوریه بماند، تایید کرد: «آنها به این زودی‌ها (سوریه را) ترک نمی‌کنند».

دانفورد در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تنش‌های اخیر بین مسکو و کی‌یف بعد از توقیف شناورهای اوکراینی توسط نظامیان روسیه، گفت که دولت ترامپ در حال بررسی پاسخ نظامی به این حادثه نیست ولی توقیف شناورها نشان می‌دهد که روسیه برای قوانین بین‌المللی احترامی قائل نیست.

پربیننده ترین خبرها