در چهارمین روز مذاکرات سوئد چه گذشت؟

در چهارمین روز مذاکرات سوئد چه گذشت؟
يکشنبه 18 آذر 1397 - 23:25

مذاکرات سوئد، چهارمین روز خود را در اوج لجبازی هیات هادی برای فرار از تعهدات خود پشت سرگذاشت .

العالم - یمن

به گزارش خبرنگار العالم، هیات منصور هادی هیچ فهرستی از اسامی اسرا ارائه نداد و پس از یک تماس تلفنی جلسه مذاکرات را ترک کرد.

افراد حاضر در این نشست مسائل مربوط به فرودگاه صنعا و بندر الحدیده را در اوج اصرار کشورهای متجاوز در تسلیم دو بندر ، بررسی کردند.

چهارمین روز از این مذاکرات شاهد اقدام هیات ریاض در ترک جلسه مشترکی بود که عبدالقادر المرتضی نماینده کمیته ملی امور اسرای یمن ، نیزدر آن حضور داشت .

المرتضی گفت : هیات ریاض برخلاف توافقات پیشین هیچ فهرستی از اسامی اسرا نداده است.

وی گفت : هیات ریاض پس از یک تماس تلفنی جلسه را ترک کرد.

المرتضی تاکید کرد: هیات ملی برای تبادل فهرست ها بر اساس زمان مشخص شده و مورد توافق آمادگی داشت اما طرف مقابل خواهان به تعویق انداختن آن تا فردا شد.

وی ابراز امیدواری کرد سازمان ملل برای جلوگیری از به بازی گرفتن مساله وبه تعویق انداختن، همه طرف ها را به پایبندی به همه وعده های مشخص شده ملزم کند.

برخی منابع یمنی نیز برای نشان دادن حسن نیت خود از اقدام طرف یمنی مبنی بر زمینه چینی برای برقراری ارتباط برخی اسرای سعودی با خانواده هایشان خبر دادند این در حالی است که عربستان در رایزنی ها خواهان اطمینان یافتن از زنده بودن این اسرا بود.

محمد عبدالسلام رئیس هیات ملی مذاکره کننده نیز از طرح مساله همه اسرای ارتش و کمیته ها در برابر آزادی همه زندانیان موجود در زندان های متجاوزان خبر داد.

وی افزود: هیات ملی در انتظار ارائه لیست اسامی همه زندانیان است.

در چهارمین روز از مذاکرات هنوز مساله فرودگاه صنعا و بندر الحدیده و اصرار هیات ریاض بر ضرورت تحویل الحدیده به کشورهای متجاوز و تبدیل فرودگاه عدن به فرودگاهی بین المللی و تبدیل فرودگاه صنعا به فرودگاهی داخلی مطرح شد که البته هیات ملی با آن مخالف بود.

پربیننده ترین خبرها