ارتش آمریکا پایگاه جدیدی برای خود در عراق تاسیس کرد

ارتش آمریکا پایگاه جدیدی برای خود در عراق تاسیس کرد
دوشنبه 19 آذر 1397 - 11:20

یک منبع محلی در استان الانبار اعلام کرد که ارتش آمریکا برای خود پایگاه جدیدی را در این استانِ واقع در غرب عراق ایجاد کرده است و این امر، سیطره نیروهای آن بر صحرای غربی واقع در میان الانبار و نینوا را تسهیل می‌کند.

العالم- عراق

به نقل از السومریه‌نیوز، «فرحان محمد الدلیمی» عضو شورای الانبار در غرب عراق اعلام کرد که نیروهای آمریکایی مقر جدیدی برای خودشان در این استان افتتاح کرده‌اند، که این امر به این نیروها امکان سیطره بر صحرای غربیِ واقع در میان الانبار و نینوا را می‌دهد.

الدلیمی تصریح کرد، نیروهای آمریکایی به صورت ناگهانی در شمال رود فرات در نزدیکی ناحیه «الرمانه» در شهرستان «القائم» منتهی به نوار مرزی با سوریه مستقر شده‌اند.

وی افزود، عناصر گروه تروریستی داعش از طریق نوار مرزی با سوریه به سمت مناطق صحرایی مشترک بین استان‌های الانبار و نینوا نفوذ کرده‌اند و در نتیجه آن، به یگان‌های نظامی عملیات ویژه حمله شد.

الدلیمی خاطرنشان کرد، تاسیس پایگاه جدید نیروهای آمریکایی مانع از تردد غیرنظامیان به سمت این مناطق خواهد شد؛ چرا که این نیروها استحکامات پیشگیرانه‌ای برای محافظت از پایگاه جدیدشان افتتاح می‌کنند.

عراق از ماه‌ها پیش نیروهای نظامی و امنیتی، گاردهای مرزی و نیروهای «الحشد الشعبی» را در صحرای غربی در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه، به منظور جلوگیری از نفوذ تروریست‌های داعشی، مستقر کرده است.

پربیننده ترین خبرها