کنگره به دنبال بررسی جامع سیاست های ترامپ با عربستان سعودی است

کنگره به دنبال بررسی جامع سیاست های ترامپ با عربستان سعودی است
سه شنبه 20 آذر 1397 - 10:36

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گفت : کمیته روابط خارجه سنای آمریکا ، به دنبال بررسی جامع سیاست های ترامپ با عربستان سعودی است.

العالمآمریکا

دموکرات ها به دنبال بررسی روش برخورد دولت ترامپ با قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی هستند.

واشنگتن پست نوشت: آنها هم چنین به دنبال بررسی روابط مالی کوشنر داماد ترامپ رئیس جمهوری امریکا و مشاور ارشد وی در کاخ سفید با عربستان سعودی و هم چنین ادامه نقش کلیدی وی در سیاست خارجی آمریکاهستند این در حالی است که شواهدی مبنی بر تاثیرپذیری وی از دولت های خارجی وجود دارد.

شبکه سی ان ان نیز به نوبه خود گفت : الیوت آنگل نماینده دموکرات مجلس معمولا ریاست کمیته روابط خارجی سنا را برعهده دارد و برای بررسی جامع سیاست های ترامپ در برابر عربستان سعودی برنامه ریزی می کند.

در همین حال ، سناتورها انتظار دارند، بررسی پیش نویس طرح جامعی که باب منندز و تد یونگ همکار جمهوریخواه وی ارائه دادند نیز ادامه یابد.

این طرح مبتنی براین است که در بازه زمانی 30 روزه ، افرادی که در قتل خاشقچی دست داشتند از جمله هر مقام رسمی در دولت پادشاهی عربستان سعودی یا عضو خانواده سلطنتی تحریم شوند.

پیش نویس این قانون هم چنین مبتنی براین است تا طی 30 روز درباره پرونده عربستان سعودی در زمینه حقوق بشر گزارشی ارائه شود.

گفتنی است روابط ایالات متحده و عربستان سعودی پس از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعوی دچار تحولاتی شده و تعداد زیادی از سناتورهای ایالات متحده بر این باورند که محمد بن سلمان ولی عهد سعودی مسئول این جنایت است .

پربیننده ترین خبرها