حملات متعدد جنگنده های سعودی طی 48 ساعت گذشته

حملات متعدد جنگنده های سعودی طی 48 ساعت گذشته
سه شنبه 20 آذر 1397 - 22:58

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی طی 48 ساعت گذشته، همزمان با بمباران توپخانه ای و موشکی مزدوران به مناطق و محله های مسکونی، 52 حمله انجام دادند.

العالم . باخبرنگاران

سرتیپ یحیی سریع با صدور بیانیه ای اظهار داشت که جنگنده های ائتلاف متجاوز روز گذشته 10 بار نجران، 4 بار الحدیده، 4 بار نهم، 4 بار صعده و نیز 3 بار حیران در استان حجه را هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که جنگنده های سعودی امروز نیز 5 بار نهم، 13 بار کتاف و نجران، 4 بار البقع و 3 بار صرواح را بمباران کردند که طی آن شماری از غیرنظامیان مجروح و شهید شدند و خسارت های گسترده ای به املاک و دارایی های شهروندان وارد شد.

سرتیپ یحیی سریع افزود: مزدوران سعودی تلاش کردند تا به سمت مواضع نیروهای ما در السلطاء و الحیادره و البارک و السائله در نهم پیشروی کنند؛ اما با مقابله مبارزان قهرمان ما روبرو شدند و بیش از 41 نفر از آنها کشته و زخمی شدند.

وی تاکید کرد: قهرمانان ارتش و کمیته های مردمی یمن روز گذشته پیشروی مزدوران سعودی به سمت تپه العمود و تپه الضبوعه در نهم را ناکام گذاشتند. همچنین با پیشروی مزدوران سعودی به سمت کوه الشبکه در الملاحیط و نیز پیشروی آنها به سمت رشاحه الغربیه در البقع مقابله کردند و خسارت های تجهیزاتی و جانی گسترده ای به آنان وارد کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که در جبهه نجران نیز مبارزان یمنی پیشروی دشمن با پشتیبانی موشکی و توپخانه ای و نیز پشتیبانی هوایی جنگنده های آپاچی به سمت مواضع ما در نجد الفارس و قهره اقرد و الصوح را ناکام گذاشتند و خسارتهای گسترده ای به آنها وارد کردند، دهها جسد از اجساد مزدوران همچنان بر روی زمین در میدان نبرد باقی مانده است.

سرتیپ سریع توضیح داد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در کوه حبشی در تعز نیز با تلاشهای مزدوران برای پیشروی مقابله کردند به گونه ای که 12 مزدور از جمله یوسف البحری یکی از سرکردگان مزدور در این عملیات کشته شدند.

وی در پایان گفت: تمام اقدامات دشمن در ساحل غربی و حیران و نهم و دمت به لطف خداوند و هوشیاری و عزم و اراده بالای نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن ناکام خواهد ماند.

پربیننده ترین خبرها