عراق از توافق آتش بس در الحدیده یمن حمایت کرد

جمعه 23 آذر 1397 - 23:06

وزارت امور خارجه عراق با استقبال از توافق آتش بس در بندر الحدیده، بار دیگر بر حمایت بغداد از هر تلاشی که به بازگشت امنیت و ثبات به یمن منجر شود، تاکید کرد.

العالم ـ عراق

وزارت امور خارجه عراق روز جمعه در بیانیه آورده است که از توافق طرف های درگیر در یمن بر سر آتش بس در شهر الحدیده استقبال می کند و آن را گامی مهم برای پایان بخشیدن به وضعیت بحرانی کنونی می داند که موجب درد و رنج ملت برادر، یمن شده است.
در این بیانیه ابراز امیدواری شده است که طرف های بحران در یمن باز هم به توافقات بیشتری در خصوص مسائل باقیمانده برسند تا زمینه حل کامل این بحران فراهم شود.
طرف های شرکت کننده در مذاکرات سوئد روز گذشته (پنجشنبه) به توافق های مهمی از جمله عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از شهر و بندر الحدیده ظرف 14 روز دست یافتند.
به گزارش ایرنا، چهارمین دور مذاکرات صلح یمن پنجشنبه هفته گذشته با میانجیگری گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد آغاز شد.
عربستان رهبر ائتلاف متجاوز به یمن، با وجود استقبال از توافق طرف های یمنی در مذاکرات سوئد و ادعای پایبندی به راه حل سیاسی و تضمین امنیت و ثبات در این کشور روز جمعه همچنان مناطق مسکونی و مزارع شهروندان این کشور را در استان مرزی صعده به شدت گلوله باران کرد.

پربیننده ترین خبرها